Seventeen

Sjuttonåriga Paula är kär i sin klasskamrat Charlotte, men Charlotte är tillsammans med en kille. Samtidigt blir Paula uppvaktad av representanter från båda könen på skolan, inte minst sin franska-lärare.

Originaltitel Siebzehn
Regissör Monja Art
Manus Monja Art
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Elisabeth Wabitsch, Magdalena Wabitsch, Vanessa Ozinger, Daniel Prem, Anaelle Dézsy, Leo Plankensteiner, Alexander Wychodil, Christopher Schärf, Alexandra Schmidt, Reinhard Nowak, Musa Ramadanoski, Bogdan Hrnjak

StureStenhög
2020-10-20
Inte mycket till handling, och det blir gärna lite osammanhängande. Det är nog medvetet, syftet tycks vara att skildra en tonårings flackande tillvaro. Resultatet blir dock fortfarande lite för rörigt och rumphugget, men jag kan inte förneka att det finns något autentiskt över karaktärerna och deras interaktioner. Risken när man ska skildra meningslöshet är alltid att filmen blir meningslös i sig, och den här faller lite i den fällan. Men som samtidsillustration fungerar den hyfsat. Svag trea