2.1

Seventh Son

John Gregory är den sjunde sonen till en sjunde son och den lokala väktaren. Han har under lång tid skyddat landet från onda krafter, men Gregory är inte ung längre och det är hög tid att finna en efterträdare. De flesta uttänkta har inte överlevt sin tid som lärling och nu står det sista hoppet till en ung bondpojke vid namn Thomas Ward. Kommer han att överleva utmaningen som de andra inte klarade av? Hans stora prövning kommer när den mäktiga och farliga häxan Mother Malkin rymmer från sin fångenskap.

Originaltitel Seventh Son
Regissör Sergej Bodrov
Manus Charles Leavitt, Steven Knight
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Ben Barnes, Jeff Bridges, Julianne Moore, Alicia Vikander, Antje Traue, Olivia Williams, John DeSantis, Kit Harington, Djimon Hounsou, Gerard Plunkett, Jason Scott Lee, Kandyse McClure, Luc Roderique, Zahf Paroo, Timothy Webber, Lilah Fitzgerald

NiklasK
2019-01-25
Jeff Bridges springer runt och gör bort sig. Synd.
Jockflake
2019-01-23
Vilken soppa.
sodomiten
2018-09-01
Känslan av b-film genomsyrar trots fina specialeffekter.
WillyV
2018-02-03
Underhållande till en viss grad, inte minst som ”stöld från andra filner bingo”.
Robkiller
2017-01-02
Fantasyäventyr för de yngre. Non-stop action, inte mycket handling att bekymra sig om och många välkända skådespelare som lyfter filmen, men verkar ha alldeles för lite att jobba med. I slutändan blir det underhållande med helt ok effekter, men som troligtvis är någonting som redan är bortglömd fem minuter efter att den har slutat.
2016-06-27
Bara för att det är fantasi så får det inte vara hur dumt och inkonsekvent som helst. Detta är hur dumt och inkonsekvent som helst. Och så en ultrafånig Romeo & Julia-affär på det. Men filmen har även sina bättre stunder. Dessvärre utplånades dessa av slutstriden. (3+/15)
lucius
2016-03-19
Ganska underhållande. Jeff Bridges gör en rolig variant av väktaren. Lite mörkare än boken som den förövrigt inte följer särskilt mycket.
conbe755
2016-03-05
Lite löjlig och halvdanna skådisinsatser ... men ungdomsfantasy utan så höga förväntningar är ju aldrig fel...gör det den ska
Metheuz
2016-02-23
Rätt stark rollista men dessvärre för de inblandade så är filmen i sig en väldig generisk fantasysoppa med drakhäxor och annat oknytt. Den unga huvudpersonen är en godtrogen mes som jag inte klarar av att gilla.
siggelund
2015-12-26
Bra skådisar omvandlas med kass regi till skräpfantasy.