2.3

101 kvinnor

Tänk dig att en dag få en lista över alla kvinnor du har haft och ska ha sex med under hela ditt liv. I början är det kul, fast ju närmre slutet man kommer, desto närmre döden är man. Dessutom härjar en kvinnlig sexbrottsling i stan - som mördar(?) sina "one night stands".

Originaltitel Sex and Death 101
Regissör Daniel Waters
Manus Daniel Waters
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Winona Ryder, Simon Baker (I), Frances Fisher, Leslie Bibb, Robert Wisdom, Julie Bowen, Mindy Cohn, Keram Malicki-Sánchez, Sophie Monk, Neil Flynn, Tanc Sade, Patton Oswalt, Winter Ave Zoli

Ojhda
2014-06-02
För mig att det var rätt skön soffunderhållning när jag var hemma sjuk!
2013-04-10
En av de konstigaste "komedier" jag sett, och inte är rolig heller. Förstod heller inte syftet eller poängen - om det skulle vara någon?
Rodi
2011-08-26
Daniel Waters ultimate troll
Elloschka
2011-08-21
Ger en ganska kass bild av män, sex med massor av kvinnor är tydligen bland det viktigaste man kan tänka sig. Gillade konceptet egentligen, men förlorade så mycket respekt för huvudkaraktären att jag inte brydde mig om hur den slutade. Får en tvåa för att den ändå var relativt underhållande.
ericacecilia
2010-09-28
jag blev arg
WederLight
2010-09-22
"Weird" var ordet jag tänkte på efter sett filmen.
-_Louise_-
2010-08-02
Det är väldigt svårt att sätta betyg på denna film då den är så galet ojämn. Börjar som en vanlig trevlig familjekomedi, vänder tvärt och blir någon sorts Matrix-aktig thriller för att sedan bli high-school-alla-vill-bara-ligga-film. Efter drygt en timme vänder det igen då historien om Lady Death tar vid, och det är först då det blir intressant. Då påminner filmen plötsligt om någon mörk thriller a la Sin City. Ja hjälp vilket hattande.
Fraggeln
2010-07-09
Besviken på Simon Baker, jag älskar honom i The mentalist men det här var nog inte rätt film för honom. Förutsägbar men lite rolig då och då. Får en trea men den är svag.
Luciphere
2010-06-12
Skum filmidé. Tyvärr inte vidare lyckad som komedi eller som film i allmänhet. Går att se om man inte har något annat för sig.
andben3
2010-06-10
denna filmen va inge vidare, fick kämpa för att ta mig igenom den. Dem som inte sett den se INTE den