2.8

Sex and the City

En tid har gått sedan tv-serien slutade. Carrie är tillsammans med Mr. Big och bor och jobbar på Manhattan. Miranda har problem med Steve, hon jobbar fortfarande som advokat och bor med sin familj i Brooklyn. Charlotte är gift med Harry och har adopterat ett barn från Kina. Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles där hennes pojkvän Smith Jerrod har blivit stor skådespelare. Vi får följa de fyra väninnorna genom sex, kärlek och relationer i staden som aldrig sover.

Originaltitel Sex and the City
Alternativ titel Sex and the City: The Movie
Regissör Michael Patrick King
Manus Michael Patrick King
Genre Drama, Romantik, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Cynthia Nixon, Kristin Davis, Chris Noth, Jason Lewis, Jennifer Hudson, Evan Handler, David Eigenberg, Willie Garson, Mario Cantone, Lynn Cohen, Candice Bergen, Joanna Gleason, Annaleigh Ashford, Gilles Marini

Skapad 2008-06-16 av Ramza
Sex and the City börjar i harmoni, allt är ljussatt och filmat som om det vore en reklamfilm för hårbalsam och den smöriga pianoklinkade musiken spär endast på. Carrie och Mr. Big har ett perfe...   Läs mer »

2018-03-08
Jag hatar filmen! Jag hatar Tv-serien! Jag hata skådespelerskorna! Speciellt Sarah Jessica Parker!!!
2017-10-18
Pearldrop
2016-07-30
Aldrig sett serien, utom enstaka förbizappande på tvn. Tyckte filmen var väldigt platt och tråkig.
Rundeep
2015-09-14
Såpass olik seriekaraktärerna att den våldför sig på den litegrann, inte alls representativ för serien överlag. Som film i sig är den rätt platt, men har en den intressanta miljöer ibland.
miss_spears
2015-06-30
Eftersom jag älskade serien så var jag väldigt rädd för att filmen skulle göra mig besviken, vilket gjorde att det dröjde ända tills nu tills jag såg den. Men! En helt underbar film juh! En självklar femma!
2015-01-02
Under inledningen levererar inte filmen särskilt mycket men när väl den stora konflikten i filmen sker så blir filmen väldigt mycket mer intressant och jag tycker att filmen uppvisar något mer och större än vad som gavs i TV-serien. Jag gillar också karaktärerna, både de i huvudrollerna och de i de sköna birollerna. Det som gör denna film rätt lyckad är just att det känns som man verkligen har fått med alla skådespelare som gjorde TV-serien sevärd.
sparriskrigarn
2014-05-19
Det här är bland det mest patetiska jag har sett. Oerhört smärtsam att se - och då gillar jag verkligen TV-serien.
RobinsTaste
2014-03-08
Jag har inget emot ytliga filmer, men majoriteten av scenerna är tagna utan sammanhang, konsekvens eller mening. Och "skämten" ska vi inte ens snacka om. På tok för lång också. Blev lurad att se den och hoppades i alla fall på att något gott skulle komma. Men...nej....
disall
2013-10-04
Älskade serien men den här filmen känns bara som ett enda långdraget avsnitt utan finess.
emsir
2013-08-15
Fascinerande att en film (och framförallt serie) gjord för kvinnor, av kvinnor, om kvinnor inte handlar om något annat än män.