2.2

Sex dagar sju nätter

En kvinna på semester med sin fästman hamnar i ett flygplan med en våghalsig pilot. De två bli strandsatta på en öde ö efter ett oväder ha tvingat ner dem. Där retar de sig på varandra men så småningom lär de sig att leva med varandra.

Originaltitel Six Days Seven Nights
Regissör Ivan Reitman
Manus Michael Browning
Genre Komedi, Action, Romantik, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Anne Heche, David Schwimmer, Jacqueline Obradors, Temuera Morrison, Allison Janney, Douglas Weston, Cliff Curtis, Danny Trejo, Ben Bode, Derek Basco, Amy Sedaris

2019-01-06
Schwimmer förstör mer än han tillför, men i övrigt gillar jag den här banala historian. Småmysigt och rätt kul rätt igenom med stiliga miljöer. Kanske betyget blivit annat om man sett den en annan årstid *L*
2018-01-30
Usel film på alla plan!!!
dafreakish
2016-07-16
Att säga att det här är en bra film är ju självklart att ljuga. Men egentligen kanske filmen i sig inte förtjänar en etta. Det som gör att den ändå får det är några av filmhistoriens mest irriterande karaktärer. En trio skräp skildrade av Heche, Ford och Schwimmer. Vem tycker om dem i den här filmen? Bedrövligt.
Dream
2016-04-07
En historia som delvis beskriver Hollywood livet, en gammal gubbe och en ung kvinna hamnar på en öde ö, kvinnan tycker han är en mes för att han är macho, hon själv är en blondin från storstaden som på ön behöver hans hjälp! Hade en låginkomsttagare eller medelklass gubbe gjort på samma sätt i verkligheten mot en ung kvinna, hade han blivit anmäld för trakasseri och ofredande! En mycket äcklig film som man klarar sig utan.
Fläskkäft
2016-02-12
Kul roll för Harrison Ford och det råder bra samspel med Anne Heche. Här är hon himla charmig och go och man skymtade henne då och då under det sena nittiotalet men vart tog hon vägen sen?! David Schwimmer kan jag inte ta seriöst då jag tycker han är helt usel och här är han dessutom både tafatt och jobbig. Historien är knappast originell men Ford och Heche håller intresset uppe och den är lite smårolig ibland. Läckra miljöer och fint foto får en att längta till en avlägsen ö mitt ute i ingenstans...
spielmitmir
2015-03-10
Funkar utmärkt som tidsfördriv. Anne Heche är rätt jobbig, men Ford levererar. Kul med en roll av Schwimmer!
Tatty
2014-12-15
Underbar, spännande, mysig och bra film som jag gillar skarpt mer Harrison Ford. Tycker han spelar rollen riktigt bra med Anna Heche. Gillar slutet.
emsir
2014-12-12
Ugh, har alltid tyckt att det är lite pervovarning på den här och mycket riktigt var Ford 56 år gammal och Heche 29 år.
2014-11-03
En trevlig historia som är en förutsägbar och ganska fjantig äventyrskomedi som ändå har tillräckligt med charm för att vara sevärd att se en gång.
Gigi1943
2014-02-25
Inte var den väl så himla dålig, jag tog den för en mild komedi, småfnissade lite då och då, men nog förstod man hur den skulle sluta så nåt mästerverk var det ju inte.