2.2

Sex, hopp och kärlek

Birgit lever ett vanligt liv med sin vänliga man Lennart och deras mindre vänliga tonårsdotter Marie. När Birgits ungdomskärlek, den populäre programledaren Bertil plötsligt återvänder efter 19 år, förändras livet i ett slag. Adjö till det trygga livet! Välkommen till Birgits väckta längtan efter lust, Maries vilda hopp om att bli sedd och Lennarts envisa kamp för kärleken. Överraskande hemligheter och glödande minnen kommer snart upp till ytan och det visar sig att Birgit inte alls är den enda som längtar efter förändring.

Originaltitel Sex, hopp och kärlek
Regissör Lisa Ohlin
Manus Lisa Ohlin
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Ing-Marie Carlsson, Krister Henriksson, Lennart Jähkel, Mira Eklund, Oliver Loftéen, Else-Marie Brandt

2017-10-01
grymt dålig film...
2016-10-29
En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Något mästerverk är det ju inte men den är ändå väldigt bra. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Xenox
2012-07-15
Ganska tråkigt drama.
CamyR
2010-04-12
Näe, inte mer än en tvåa. Skulle vara en dysfunktionell familj med problem = fånga tittarens intresse. Men jag hade inget intresse för den endå. Det var bara tjejen som man skrattade åt varenda gång hon öppnade munnen. Riktigt lustig brud.
txd
2009-08-25
Klockren etta. Totalt ologisk, ingen som helst förankring till verkligheten.

2009-08-24
Bra skildring av hur det kan gå hær i livet.
mammene
2009-08-23
En riktigt destruktiv historia, alla verkar olyckliga. Alla klychor som finns har man lyckats få med i den här pinsamma smörjan. Det räckte tyvärr inte ens långt att Krister Henriksson och Lennart Jähkel medverkade.
Nalland
2009-08-22
Trots sitt dunkel är det här en ljus och lite fin film som visar livets allmänna mysterie. Igenkänning är hög och man lyckas förmedla alla dessa undertryckta känslor som fullkomligt exploderar hos karaktärerna. Trovärdigt och äkta agerande.
wiberga
2009-08-22
En helt okej film, ganska tung med ett bra budskap. Men räcker ändå inte längre än en 2:a. Var inte riktigt på humör just idag för ännu en tungviktare..
KyLLo
aronsoderlind: Svensk film görs ju oftast i Sverige. :P