Sextemplet

Robin äger en fin gammal teater i Norrköping. Där bor han med sin man. För att få den knackiga ekonomin att gå ihop bestämmer han sig för att sätta upp en vågad burlesk-föreställning. Mitt i repetitionerna ringer Christian, ägaren till en swingers-klubb som just brunnit upp. Han söker desperat efter nya lokaler. Att hyra ut källaren är ett lockande förslag för Robin. Snart är samarbetet igång och Norrköping rasar medan klubben växer fram. Christians dröm är att ha en stor swingers-fest i hela teatern och ibland går drömmar i uppfyllelse?

Originaltitel Sextemplet
Alternativ titel The Sex Temple
Regissör Johan Palmgren
Genre Dokumentär, 2010-tal

haajen
2017-01-18
Fin och underhållande men lite ytlig (kan bero på att jag såg den kortare TV-versionen).
Snah
2015-12-04
Titeln känns fel. Det handlar ju inte enbart om swingersklubben. Det börjar gå mig på nerverna att SVT kortar ner dokumentärer.
DiMMUBoRGiR
2015-09-01
Otroligt mysiga flygningar över Norrköping, skapar illusionen över att det är modeller och en fantasistad. Typiskt vackert. Men... filmen och innehållet... spretigt och rörigt. Vad handlar det egentligen om? Jo, ett personporträtt på Robin. Sextemplet - säljande titel, men totalt missvisande. Själva swingers-storyn är ju rejält fattig och ointressant berättad. Det känns som om man hade två bra filmidéer, men kunde inte döda en darling och cutta nån av dom. Visst, det utspelar sig i samma hus, men nä berättandet i filmen är undermåligt och lämnar en frustrerad och besviken. Jag hoppades på mer!
stgurgel
2015-06-11
Varma härliga karaktärer man brinner för, och ganska närgånget skildrat på ett bra sätt