2.2

Sgt. Bilko

En skrupelfri skojare har sitt eget sätt att leda livet på luckan. Det handlar om att genom vadslagning, spel och dobbel lura av soldaterna så mycket pengar som möjligt.

Originaltitel Sgt. Bilko
Alternativ titel Sergeant Bilko
Regissör Jonathan Lynn
Manus Andy Breckman
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Phil Hartman, Dan Aykroyd, Glenne Headly, Daryl Mitchell, Eric Edwards, Max Casella, Chris Rock, Austin Pendleton, John Marshall Jones, Dan Ferro, Brian Leckner, John Ortiz, Pamela Adlon, Mitchell Whitfield, Debra Jo Rupp, Steve Park
Betygsantal 1927

2017-11-03
Jag kan bara instämma i tankarna kring att detta onekligen känns som en komedi som i sin uppbyggande känns mer 80-tal än 90-tal. I vilket fall känns denna film förlegad och hur mycket jag än gillar Steve Martin så kan varken hans egna insats eller mina positiva åsikter om honom rädda detta.
yrkeschaufföre
2017-10-23
Jaha, här satt jag och tittade på en 80-talskomedi och så visar det sig att den är från -96, vafalls?? Har sina poänger och roligast är intyget om att Usas arme inte haft något med den att göra.
dudson
2015-08-22
Rolig grundidé. Å Martin är lite skoj men spelar verkligen över. En dussin komedi"
ziferN
2014-06-24
Den tillhör inte en av de bättre komedifilmerna ifrån 90-talet precis men ifall man normalt gillar Steve Martin så lär man nog uppskatta denna till en viss del. Den har dessutom faktiskt några sköna stunder och för en som tycker om dessa typer av enkla filmer så får den en svag trea.
Dutch
2014-04-22
Ganska skön men ändå...
Teddy1975
2013-01-29
Okej
Yellow
2012-07-22
Rätt okej söndagsfilm. Ordentligt löjlig, men det funkar ändå dagar som dessa.
yrkeschaufföre
2012-04-14
Sådär skönt ihålig som filmer var på 80-talet! Men eftersom den är från -96 så får den en tvåa.
Agatefilm
2011-08-06
En av Steve Martins bästa!
Nintendo64
2009-07-06
Egentligen inte så värst bra men ändå underhållande på nåt sätt