1.8

Shadow builder

En ond präst framkallar en ond demon med svart magi. Demonen är ute efter att offra en ung pojke, Chris ett blivande helgon. För att kunna nå fram till Chris måste han samla på sig människors själar vilket gör invånarna i Chris hemstad ostoppbart onda. Chris, hans moster, hennes pojkvän, fader Vassey och byfånen Covey måste nu kämpa för att överleva och deras enda sätt att skydda sig är ljuset, som demonen inte tål. En solförmörkelse är dock nära och stadens elektricitet är inte i bästa skick…

Originaltitel Bram Stoker's Shadowbuilder
Regissör Jamie Dixon
Manus Michael Stokes
Genre Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare Michael Rooker, Kevin Zegers, Leslie Hope, Andrew Jackson, Shawn Thompson, Tony Todd, Hardee T Lineham, Catherine Bruhier, Gordon Michael Woolvett, James B Douglas, Richard McMillan, Charlotte Sullivan, Andrew Sardella, David Calderisi, Lawrence Bayne

Ondskapt
2012-04-25
Fy satan vilken intetsägande film. Här har man skapelseberätten som lekplats, men inte gör man något av det alls. Trött som fanken, mörkt foto som gör det omöjligt att se något och löjlig antagonist/demon. URK.
FilmGuden
2010-01-21
Ordinär Skräckis, där mörkrets förste jagar en viss liten pojk. Michael Rooker (som en tillsynes malplacerad roll som) Präst, men som naturligtvis också kan han hantera skjutjärn. Börjar någorlunda, men sedan hamnar den i det tröttsamma facket.
jonbo
2007-11-21
Inte fullt så värdelös som jag misstänkte. Rooker är bra. Men visst, detta är inget att komma ihåg.
2007-10-14
Gillar Rooker´s skitiga stil, men den här skräckisen kommer ingen vart.
Syntesis
2007-05-29
Om minnet inte sviker så..en riktig skitfilm..
GnomA
2007-04-06
söt:D
Docklands
2007-01-15
Barnsligare blir det nog inte, men vad ska men tidsfördriv duger den åt i alla fall en gång, inget jag tänker se om precis
myrslok
2006-05-28
Länge sen. Men skräp om jag minns rätt.
mdn
2004-02-02
En beväpnad präst! Det blir inte mycket bättre.
Agfilm
2003-05-03