2.8

Shadow Dancer

En kvinna i 1990-talets Belfast, blir tvungen att svika allt hon tror på av hänsyn till hennes son.

Originaltitel Shadow Dancer
Regissör James Marsh
Manus Tom Bradby
Genre 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Andrea Riseborough, Clive Owen, Gillian Anderson, Aidan Gillen, Domhnall Gleeson, Martin McCann, Stuart Graham

Norpan0
2018-02-01
Ganska intetsägande film. Känslolös. Slutet får dock en fyra.

2015-03-31
Tyvärr ett sömnpiller. 3/10
Andreas_
2014-06-23
Helt okej "spiondrama" kan man väl kalla detta. Trailern var dock mycket bättre än själva filmen, och mina förväntningar som var höga infriades inte tyvärr, utan detta blev en ganska långsam och seg historia med noll spänning. Eller det är lite spännande i en enda scen, men jag hade räknat med många fler där en insider person verkligen får kämpa för att inte bli påkommen. Många bra skådisar dock och fina irländska miljöer, Både Clive Owen och Andrea Riseborough är fullkomligt lysande som vanligt, men tyvärr räcker inte det för att väga upp hela filmen. Även Gillian Anderson och Aidan Gillen som är två bra skådisar, får tyvärr inte mycket att jobba med här och faller lätt i skymundan. I det stora hela, en helt okej film, men tyvärr lite seg och stel och inte en film man ser om flera gånger och storyn är inte alls svår att förstå om man bara tittar på filmen och inte allt annat. Betyget blir en svag 3:a

2014-03-01
Efteråt får man lite av känslan ''Vad fan har jag just sett?''. Dock är det väl inte riktigt så illa men den hade potential för mer. Bra grundidé som utfördes på ett ganska trist vis.
Gigi1943
2014-02-02
Det är (var) väl kanske så här även om man så fort man hörde ordet IRA stängde alla sinnen. Dessa religiösa motsättningar är så pinsamma så man undrar vad det är för fel på mänskligheten. Jag såg den för Clives skull och han var för mig hela behållningen. Men varför känns det som om man aldrig riktig fick nåt sammanhang mella alla scener. Varför låg mamman på ängen? Skulle man begrrripa vem som var vän och vem som var fiende. Tyvärr har jag svårt att hänga med i såna här stories, men det beror väl mer på mig än på produktionen kan jag tänka ...
Fantastroid
2013-06-09
Bra idé som tyvärr inte når hela vägen fram.
Hen78
2013-05-16
Jag såg den i förrgår och var nu tvungen att verkligen tänka till över vad den egentligen handlade om. Enbart det säger ju att det åtminstone inte var något som föll mig i smaken. Bra skådisar annars ett stort NÄ.
FREEMAN.JACK
2013-05-12
en av många bevis på britternas smutsiga spel på Irland, tyvärr fortsätter dom med interneringar och politiska förföljelser. Rekommenderar Some Mothers son eller in the name of father och bloody sunday istället
MrsRatched
2013-05-01
Lite väl seg för en 3:a egentligen, men samtidigt var den ganska välspelad och intressant.
theFeber
2013-04-08
Det enda som är bra med den här filmen är skådespelarna. Resten tänkte jag inte på för allt var så förbannat tråkigt! Jag kom på mig själv att fundera på veckans matinköpslista typ hela filmen. Filmmakarna vill berätta en suggestiv och spännande thriller i långsamt tempo. Det enda de lyckas med är just tempot, för det var verkligen långsamt. Sömnpiller!