2.4

Shadow Hours

Michael är en nykter alkoholist/knarkare som försöker ordna upp sitt liv. Hans nya liv innehåller en gravid fru och ett jobb som nattföreståndare på en bensinmack. Det är här Stuart kommer in i bilden. När han en natt handlar på macken träffar Michael honom av en händelse och blir erbjuden pengar för att följa med Stuart en natt på stan för att hjälpa honom med research för hans nya bok.

Originaltitel Shadow Hours
Regissör Isaac H Eaton
Manus Isaac H Eaton
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Balthazar Getty, Peter Weller, Rebecca Gayheart, Peter Greene, Frederic Forrest, Brad Dourif, Michael Dorn, Corin Nemec, Richard Moll

Blink182
2009-03-01
En härlig liten B-film. Gillade storyn och skådespelet är helt ok.
Christofer
2007-12-22
Väldigt mycket B-film, men samtidigt vill man hela tiden veta vad som ska hända härnäst i varje scen. Håller med om att "mordutredningen" var ett totalt meningslöst inslag. Slutet kunde ha gjorts mycket bättre också. Det blir en trea, men en ganska svag sådan.
p3ttson
2007-02-11
Hade kunnat bli ngt men känns väldigt b-ig, ganska bra ändå
Jochman
2006-08-17
som ett subtilt kultäventyr på film. Märkligt att den över huvudtaget fins. Klart pluss för den komiska birollen, den helt menlösa mordhistorien, Parker Lewis (can't loose), alla birollskådisar med dalande kariär genom historien och den mycket genomskinliga hemliga planen. Minus för den riktigt dåliga mixningen av ljud. En förbannat bra "dålig" film. Precis vad min själ behövde.
jonbo
2006-06-24
Totalt poänglös och urtråkig film. Kriminalhistorien vid sidan om är dessutom en oerhört onödig manus-del. Peter Greene överflödig med andra ord.

2006-06-01
Uddlös och relativt taskig b-thriller. Den har ändå ett litet underhållningsvärde så den klarar sig från bottenbetyget med minsta möjliga marginal.
WinDrop
2006-05-28
Bra film som inte blir tråkig eller tappar tempo, perfekt att slå ihjäl 1½ timme med. Perfekt för oss som upplevt de mesta som tas upp i denna film, då man glömmer bort att det man har nu är roligare än det som var förr, även om de kan minnas som superkul.
Kristopher
2006-05-22