1.7

Shadow Man

Ett nytt biologiskt vapen är på vift och självklart finns det bara en man som kan rädda världen.

Originaltitel Shadow Man
Regissör Michael Keusch
Manus Joe Halpin, Steven Seagal
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Steven Seagal, Eva Pope, Skye Bennett, Werner Daehn, Imelda Staunton, Vincent Riotta, Michael Elwyn, Garrick Hagon

Hanness
2013-08-13
Haha jag är en av de få som gillar Steven Seagal! "I don't like illegal drugs and I wanted to know if you could fill out a prescription."
RichardEk
2013-07-22
Steget bättre än hans andra senaste men det säger inte så mycket. Här får vi den vanliga laddningen 'one-liners', explosioner och brutna lemmar. Allt detta är sedan paketerat i b-regissörens intention att lägga handlingens tempo så högt att klippen blir forcerade, i värsta fall obegripliga. Här finns en del bra actionscener som gör det till en film steget bättre än vad Seagal vanligen är med i nuförtiden. Hans kvinnliga 'side-kick' är också en av filmens behållningar, den vackra och teaterskolade Eva Pope. Tyvärr har hon givits repliker som inte gör henne rättvisa medan Seagal utan att veta det träffar rätt med sina, som när Eva Pope frågar "Do you know what you're doing?" och Seagal svarar: No, but that has not stopped me in the past." Så sant som det är sagt.
2013-06-11
Absolut inte Fiskmås sämsta, men helt klart hans dummaste. En helt vanlig slasher-brud agerar mer förnuftigt och genomtänkt än samtliga karaktärer i denna film. Klart imponerande. Gillar man motorcykelstunts så kan man smågotta sig över ett par hyfsade sådana. Stefan själv är smidigare än på länge, och sparkar flera gånger nästan i midjehöjd. Däremot ställer jag mig tveksam till att han i sin dåvarande form sprang under halvminuten på hundra meter - vad nu det spelar för roll. (5-/15)
SHAAWW
2010-10-21
Så dålig!!!

2010-06-14
Skit! 1a.
dudson
2010-01-30
Njee det här funkar inge vidare;( väldigt rörig film..om ryssar som vill åt nånn manick...men seagal är av nånn anledning i vägen även fast han är pensionerad så dom kidnappar hans dotter..då blir han pissed-off värre!! ja så jakten drar igång på allvar nu! han jagar på både stripp-klubbar och på bibliotek...nee känns mera som pay the rent film ingen själ i den här soppan tyv....
Rele
2009-11-06
Svag etta!
kus
2009-11-01
Tur att det var Sjöfågel som spelade huvudrollen. Hade det varit van Damme hade filmen om möjligt varit änu sämre.
Rikardv
2009-11-01
Steven Seagal har blivit tjock.
Plockepinn
2009-04-08
Steven Seagal! Spagettiactionens okrönte konung! Samt ende utövare. Och tur är det.