1.9

Shadow of Fear

Sent en natt kör Harrison French ihjäl en människa. Medan bevisen mot honom samlas tar han hjälp av ett mäktigt brödraskap. Han erbjuds hjälp, och bevisen försvinner, men priset för hjälpen är högt. För högt.

Originaltitel Shadow of Fear
Alternativ titel Main Line
Regissör Rich Cowan
Manus Matt Holloway, Art Marcum
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare James Spader, Matthew Davis, Robin Tunney, Peter Coyote, Aidan Quinn, Alice Krige, Lacey Chabert, Sarah Ann Schultz, Robert Miano, David Selby

Catapilla
2019-06-26
Ganska bra Thriller. Matthew Davis i huvudrollen är riktigt kass och drar ner filmen rejält. Men, är trots allt rätt svag för denna typ av film så blir ändå en svajig trea.
jonbo
2018-03-08
Verkligen en sent-på-natten-thriller som nästa morgon får en att tro att man har förlorat närminnet.
2017-08-20
Slö och intetsägande thriller av den sorten som brukar visas på tv när ingen rimligtvis tittar.
Solidus
2012-04-08
Intetsägande thriller som misslyckas med att skapa ett intresse. Sällan har en film utstrålat en sådan stor tråkighetsfaktor, än ”Shadow of Fear” och jag ångrar varje minut som förspilldes av mitt liv när jag tog mig genom detta helvete till film. Det enda som ” Shadow of Fear” lyckats bjuda på är ett tragiskt slöseri av resurser.

2008-04-24
Hyfsat småskum b-thriller med ett visst överspel. :)
carreyholic
2006-04-13
så många bra skådespelare i en väldigt dålig film.. Slöseri av så mkt talang.
W.Andersson
2005-10-31
Jag avskyr denna sorts film... Den har gjorts sååå många gånger, och blir aldrig bra..
elian
2005-10-18
det är intressant när man sett tre filmer på två dagar och samma vecka behöver kämpa ordentligt för att komma ihåg vilken en av dem var. mindes ingenting, var tvungen att tänka till ordentligt sen dök den upp... rätt intetsägande film alltså..
matildad
2005-08-27
lite seg, men jag har sett värre
zlynan
2004-07-24
En väldigt dålig film. Dåliga skådespelare, dåligt manus och ännu sämre handling!