2.5

Shaft

Shaft är mörkhyad polis i en kår där korruptionen är utbredd och mörkhyade inte är lika värda. Shaft spelar därför efter egna regler och lyckas förstås hela tiden (nyinspelning, orginalet dateras 1971).

Originaltitel Shaft
Regissör John Singleton
Manus John Singleton, Richard Price, Shane Salerno
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 2000-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Vanessa L Williams, Jeffrey Wright, Christian Bale, Busta Rhymes, Dan Hedaya, Toni Collette, Richard Roundtree, Ruben Santiago-Hudson, Josef Sommer, Lynne Thigpen, Philip Bosco, Pat Hingle, Lee Tergesen, Daniel von Bargen, Sonja Sohn

Skapad 2019-12-11 av T-1000
John Singelton har efter \"Boyz in the Hood\" slagit stort genom Hollywood. Hans filmer har hyllats av kritikerna. Vissa av de har ett viktigt budskap. Nu, väg in det goda 2000-talet, ville han göra...   Läs mer »

GrandMaster_E
2019-08-06
En riktig röra till film men underhållande är det.
hsimpson
2019-06-16
Jo, visst är den ganska töntig, men jag tycker samtidigt att den är tillräckligt underhållande. Det krävs dock att man inte har några stora förväntningar. Svag trea.
dudson
2019-01-21
Njaee inte lika cool som orginalet då den är kult klassiker inom blaxo -genren. Styrkan med denna version är skådespelarna. Jackson & Bale, Då bägge gör en grym insats, Roundtree hade då verkligen inte samma karisma som Samuel!.Märks åxå att tidens tand har bitit rejält på denna version. Modet snyggt/Noot#).Tufft göra en skaplig nyversion ändå" Creed till det/
Artifact
2017-05-01
Får en trea eftersom det är lite roligt att Shaft bara är cool hela tiden. Annars ingen bra film.
2016-10-29
Samuel L. Jackson, Toni Collette och Christian Bale gör ju bra ifrån sig. Filmen i sig är dock riktigt dålig. I skrivande stund har jag inte sett originalet så vilken version som är bäst kan jag inte yttra mig om.

2016-10-17
kul musikk
Engravadlax
2015-10-11
Samuel L. Jackson är en mycket bättre skådespelare än Richard Roundtree, och John Singleton en mycket bättre regissör än Gordon Parks. Jeffrey Wright är ganska bra. Bale gjorde American Psycho några månader tidigare, och Bateman--hans livs bästa roll--sitter fortfarande i. Men eh, fortfarande en medelmåttig film.
Bullen84a
2015-10-05
Nja nej bara nej
Brouhaha
2014-05-01
Trodde att filmen skulle handla om svarta men helt plötsligt är det bara mexikaner i rutan. Riktig vändning i handlingen där, det ger jag tummen upp för. Annars sympatiserar man mest med Bale, vilket jag antar var det som filmskaparna ville uppnå.
ClintanTheKing
2013-01-04
Helt okej actionrykare med en som alltid skön Jackson. Även Bale är bra.