Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

Shang-Chi växer upp i ett barnhem, för att hans föräldrar övergav honom i räddsla för hans förmåga. På barnhemmet blir Shang-Chi tvinga till att träna till att bli en krigare. Han flyr dock barnhemmet efter många år av lidande. Shang-Chi håller sig unda från sin tränare The Mandarin, som erbjuder ett val: Om Shang-Chi ställer upp i en magisk kampsports turnering åt The Mandarin så slutar han jagar Shang-Chi. Ödet har kommit för att utmanna Shang-Chis förmåga...

Originaltitel Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
Regissör Destin Daniel Cretton
Manus Dave Callaham
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Simu Liu, Awkwafina, Tony Leung Chiu-wai, Michelle Yeoh, Fala Chen, Ronny Chieng, Florian Munteanu

HerrNenne
2022-04-04
2021-12-31: Känns extremt generisk och klasser under vad man förväntat sig från Marvel. Shaun är en totalt tom karaktär så här långt, och verkar inte kunna forma några realistiska relationer med andra människor alls, vare sig med familj eller vänner. Hoppas han kan finna sig till rätta, snart. Awkwafina var filmens höjdpunkt.
2022-02-04
Snygga CGI-monster och några coola actionscener, men i stort en rätt så trött och lååång film. (6/15)
Sjöbusen
2022-01-24
Fin drake!
Zebulonm
2021-12-22
Gillar inte marvelfilmer direkt.men denna är väldigt bra.
Zebulonm
2021-12-22
Gillar inte marvelfilmer direkt.men denna är väldigt bra.
vonadel
2021-12-06
Var ett tag sedan jag såg en Marvel-film. Kändes som det blev för mycket där ett tag. De kan ju ta vilken karaktär de vill nu att göra film på så blir det per automatik en publikframgång. Har väl inte varit jättesugen på att se denna, men började kolla lite och blev positivt överraskad, och ville se klart den. Trodde att det mest skulle vara fighting hela tiden, men så var det inte. Fina miljöer och effekter. 7/10
Afflicter
2021-11-19
Nej, beskrivningen här på filmtipset är ju helt uppåt väggarna. Inte för att det är så lätt att beskriva vad filmen egentligen handlar om heller. Det är för mycket effekter och annat trams för att det här ska fungera fullt ut.
crapbag
2021-11-16
Vilken film är det som sammanfattningen längst upp beskriver? Det är inte den här i alla fall.
niebaotan
2021-11-13
Gick in helt utan förväntningar. Har inte gillat något av Marvel på länge och aldrig varit nåt fan rent generellt. Shang-Chi följer samma gamla mall, inga överraskningar. Upplägget har varit tröttsamt länge. Men utöver den lata strukturen så blev jag ändå positivt överraskad. Hade förvånansvärt kul och gillade alla flirtar med klassiska wuxia-filmer. Tony Leung är alltid en fröjd att se, likaså här. Dessutom trevligt att få se den gamle räven Yuen Wah i en roll. Långt ifrån en perfekt film men klart godkänd underhållning. 3/5
Spook
2021-11-13
raia och draken fast för tonåringar.