1.6

Shanghai Surprise

Glendon Wasey är en lyckosökare som letar efter en snabb väg ut ur Kina. Gloria Tatlock är en missionärssjuksköterska som söker helande opium för sina patienter. Ödet försätter dessa två i ett hektiskt, exotiskt och romantiskt äventyr på jakt efter stulna droger. De jagas dessutom av varje knarksmugglare i Shanghai...

Originaltitel Shanghai Surprise
Regissör Jim Goddard
Manus John Kohn, Robert Bentley
Genre Kriminalare, Drama, Äventyr, Romantik, 80-tal
Skådespelare Madonna, Sean Penn, Paul Freeman, Toru Tanaka, Richard Griffiths, Philip Sayer, Clyde Kusatsu, Victor Wong, Michael Aldridge

2012-04-03
Bättre än sitt rykte, men så blek att den är genomskinlig i sina ynkliga och oförstående försök att tjäna pengar på Indiana Jones-hysterin.
Bomkia
2009-09-18
Madonna är ju verkligen inget att hänga i julgranen. Historien är nästan farsliknande, men till viss del underhållande. 2a.
vonbraun
2006-03-24
Den förtjänar inte en trea egentligen men jag såg den när den kom och charmades av den. Om jag sett den i dag skulle den säkert fått en etta.
Barney
2005-10-29
Tro mig ni har inte missat något. Såg den för många år sen och hade helt glömt bort den tills jag blev påmind om den när den dök upp som jeopardyfråga härom dagen
kraxel
2004-12-16
Måste se den här filmen... George Harrison har ju gjort musiken!
bnw
2004-06-10
Vad är det här? En gammal Madonna-film som jag inte ens hört talas om?