2.9

Sharpe's Challenge

När en Maharadja, Khande Rao, hotar brittiska intressen i Indien skickas Sharpe för att undersöka saken närmare.

Originaltitel Sharpe's Challenge
Regissör Tom Clegg
Manus Russell Lewis
Genre Krig, Action, 2000-tal
Skådespelare Sean Bean, Lucy Brown, Michael Cochrane, Peter-Hugo Daly, Hugh Fraser, Padma Lakshmi, Graham McTavish, Daragh O'Malley, Toby Stephens, Peter Symonds, Karan Panthaky, Shruti Vyas, Alyy Khan

Commandante
2010-06-07
Stundtals helt okej, men mestadels en rätt töntig teveproduktion som känns väldigt nittiotal.
BROBJO
2009-12-09
Helt ok.
Hypostas
2008-04-08
Det här var verkligen inte bra, gick knappt att kolla klart på. Är alla Sharpe så här dåliga? Känns som ett gammalt dassigt matinéäventyr.
rofos
2007-04-14
Ganska besviken.. tycker att dom kunde gjort det bättre.
cadja
2006-07-01
Nar jag sag den har insag jag varfor jag INTE vill ha en Indiana Jones 4. Man vill inte se hjaltar tio ar senare! Aldre, langsammare, fruktansvart fula frisyrer... Dessutom var det ju skit att de valde att filma forsta boken som sista aventyret. De hade kunnat anvanda storyn i "Sharpe's Devil" istallet dar Sharpe och Harper AR aldre! Synd att gora sa fattig sorti. Och sa ser jag anda filmen i sin nisch - som en tv-film serie och inte som en biofilm (=hogre krav pa produktion, for min del).
yangbo
2006-06-07
sista filmen var ungefär lika dålig som 1a och de andra, egentligen om man är relativ och tänker på andra Tv serier är den ju egentligen inte så katastrofal, men om man ser objekt och försöker verkligen se den som en film, ja, då är det kört.