2.9

Fåret Shaun Filmen: Farmageddon

Mystiska ljus över det stilla Mossingham kungör ankomsten av en besynnerlig besökare ifrån yttre rymden… När den intergalaktiska besökaren – en busig men bedårande utomjording vid namn LU-LA – kraschlandar nära bondgården Mossy Bottom, ser Shaun snart tillfälle för lite utomjordiskt skoj och äventyr, och påbörjar uppdraget att föra LU-LA tillbaka hem igen.

Originaltitel A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon
Regissör Will Becher, Richard Phelan
Manus Jon Brown
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Justin Fletcher (röst), John Sparkes (röst), Kate Harbour (röst), Amalia Vitale (röst), Chris Morrell (röst), Richard Webber (röst), Simon Greenall (röst), Emma Tate (röst), Andy Nyman (röst)

2020-11-15
Underbara animationer, fyndig "exteriör och interiör" samt fiffiga referenser är den huvudsakliga behållningen med denna film - och roligt är det. Definitivt i paritet med den första filmen. (9-/15)
Ful_fisk
2020-08-17
Gullig och fin film. Inget storverk, men väldigt söt alien!
myslas
2020-08-16
Precis som första filmen är det kul underhållning för stunden, kanske lite bättre den här gången till och med.
abnormal
2020-03-11
Mysig och småkul.
haajen
2020-02-16
Fortfarande kul att se och mycket att skratta åt men hjärtat är inte riktigt med i filmen den här gången.
KimEkberg
2020-01-06
trevligt med en film utan dialog. Otrevligt tempo. Trevligt med den omsorgsfulla animationen. Otrevligt med den hiskliga RixFm-musiken som kommer då och då, och är allt annat än känslig. Störigt med referenshumorn som inte söker sig bort från den absoluta kanon, och genomsyrar varje litet muslipaket. Tror de vuxna i bion har nog med att ta in bildflödet som det är.
BarryHero
2019-10-28
Uppskattar verkligen arbetet bakom stop motion-effekterna och ambititionen att 2019 i stort sett skapa en stumfilm. Dessutom var det kul att se de mångtaliga referenserna till Stanley Kubricks mästerverk 2001 - A Space Odyssey (1968). Med detta sagt så är detta bara en tvåa på en fremgradig skala utifrån min filmsmak. Den är lite för utdragen för att kunna hålla mig underhållen under 90 minuter.