2.8

Shazam!

Alla har en superhjälte inom sig ? ibland krävs det bara lite magi för att locka fram den. Genom att säga ?shazam? förvandlas 14-årige fosterhemskillen Billy Batson till den vuxna och rippade superhjälten Shazam. Med sina nyvunna krafter gör Billy precis vad varje tonåring skulle göra ? har kul med dem! Kan han flyga? Har han röntgensyn? Kan han skjuta blixtar med händerna? Kan han skippa samhällsprovet? Med ett barns oräddhet ger sig Shazam ut för att testa sina krafter men måste snabbt lära sig hantera dem för att stoppa den ondskefulla Dr. Thaddeus Sivana.

Originaltitel Shazam!
Alternativ titel Billy Batson and the Legend of Shazam!
Regissör David F Sandberg
Manus Henry Gayden
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Zachary Levi, Mark Strong, Asher Angel, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou, Faithe Herman, Meagan Good, Grace Fulton, Michelle Borth, Ian Chen, Ross Butler, Jovan Armand, DJ Cotrona, Marta Milans, Cooper Andrews, John Glover

Tatty
2020-07-08
Ganska rolig film! Komediskt! Hyfsad skådespelarna!
2020-05-29
DC har skärpt till sig de senaste åren, men Shazam var alldeles för barnslig. Underhållande nog en torsdag, men när ungen var mognare än superhjälten börjar man ju undra.
dafreakish
2020-04-25
Kul att Sandberg tagit sig till Hollywood på den väg han gjort men när han får en superhjälte att bita i så är det inte riktigt den mest intressanta. Shazam har sina bra sidor men det är för dumt för att man ska bli engagerad. Kan dock bli intressant att se uppföljaren då budgeten blivit större.
2020-04-19
Jag brukar avsky sådan här typer av filmer, men den här var helt okej. Ja den var till och med underhållande. Är det bara jag som tyckte att fosterpappa var så lik Barry White?
2020-04-19
Från svenske regissören David F. Sandberg får vi en kul superhjältefilm med stort hjärta och lekfullhet. Kul att se DC kan leverera en mer ljusare och lättsammare superhjältefilm. Zachary Levi är som gjord för rollen som Shazam då han då han får utrymme för både sin komiska tajmning och charm. Kul och sevärd. 3+
Andreas_
2020-03-19
Detta var inget vidare, nu känner jag till karaktären från serietidningen och visste i stort sett vad jag gav mig in på, men detta var väldigt medelmåttigt ändå, Levi försöker så gott han kan men manuset var riktigt dåligt, Mark Strong som den stora skurken är bra, han kan inte misslyckas med vad han än tar sig till och lyfter faktiskt filmen från en 1:a till en 2:a, detta var verkligen en film för dom allra yngsta, jag tror inte att man kan vara äldre än 12 för att uppskatta denna superhjältefilm, största problemet jag hade med filmen var nog den gigantiska skillnaden från Billy Batson till att han blir Shazam, den 15 åriga ungen är ju mer seriös och vuxen i sitt sätt än när han blir Shazam, det är som att han ändrar personlighet totalt, riktigt dåligt skrivet, övriga filmen var rätt trist och seg och är nog definitivt den sämsta superhjältefilm som jag har sett hittills, så betyget blir en svag 2:a
BenStiller
2020-02-10
Det vill till att man har väldigt mycket barnasinne kvar för att gilla den här filmen. Har du, som jag, lämnat serietidnings-tiden bakom dig, då upplevs det här som tramsigt. En besvikelse, en tvåa får den för häftiga actionscener.
theFeber
2020-02-05
Jo men den här var ju rätt lattjo. Rolig, skämtsam och tog sig själv inte på för stort allvar. Helt klart riktad till en lite yngre publik, även om vissa scener var rätt otäcka. Blev lite tröttsam i tredje akten.
Spook
2020-02-01
sämsta jag sett på länge.
hsimpson
2020-01-30
Med tanke på att den stundtals känns så barnslig (och verkar riktad mot en yngre publik) är det synd att de åtminstone inte kunde skära ner på svordomarna. Tramsig och dåligt skriven film, med alldeles för glest mellan leendena. För lång.