2.8

Shazam!

Alla har en superhjälte inom sig ? ibland krävs det bara lite magi för att locka fram den. Genom att säga ?shazam? förvandlas 14-årige fosterhemskillen Billy Batson till den vuxna och rippade superhjälten Shazam. Med sina nyvunna krafter gör Billy precis vad varje tonåring skulle göra ? har kul med dem! Kan han flyga? Har han röntgensyn? Kan han skjuta blixtar med händerna? Kan han skippa samhällsprovet? Med ett barns oräddhet ger sig Shazam ut för att testa sina krafter men måste snabbt lära sig hantera dem för att stoppa den ondskefulla Dr. Thaddeus Sivana.

Originaltitel Shazam!
Alternativ titel Billy Batson and the Legend of Shazam!
Regissör David F Sandberg
Manus Henry Gayden
Genre Action, Komedi, Fantasy, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Zachary Levi, Mark Strong, Asher Angel, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou, Faithe Herman, Meagan Good, Grace Fulton, Michelle Borth, Ian Chen, Ross Butler, Jovan Armand, DJ Cotrona, Marta Milans, Cooper Andrews, John Glover

HerrNenne
2019-10-04
Trodde den skulle vara mycket bättre, känns väldigt mycket barnfilm och är alldeles för mycket småbarnstrams. Annat det är för mycket av: Freddy. Jätteuppenbara larviga tillfälligheter. Dåliga repliker. Jättemisslyckat smörigt familjetrams.
Hanness
2019-08-14
Lite väl småbarnslig för min smak, men helt OK.
apokalypze
2019-08-03
Börjar vettigt med en bra balans mellan allvar och lättsamhet men halvvägs igenom filmen blir det alltmer flamsigt och när vi anländer vid finalen så känns det lite som Goonies möter Power Rangers och inte på ett bra sätt. Nu är ju inte Captain Marvel eller Shazam även kallad den mest allvarsamma i DCs hjältegalleri lite mer värdigt kunde de gott hanterat honom.
haajen
2019-07-21
Några få skratt men på det hela taget rätt platt, den blir tyvärr inte bättre medan den pågår.
Cloudane
2019-07-09
Snudd på 4a, stundtals väldigt underhållande och definitivt en av DCs bättre.
ekneB
2019-07-07
Helt fungerande Superhjälte- familje-film! Och jag måste säga att framgångssagan som är David F. Sandberg är fantastisk att komma så långt på så kort tid i Hollywood som svensk regisör är riktigt häftigt! Också roligt att han smög in några av sina tecknade shorts från sin kortfilmskarriär på youtube är fina blinkningar till dom som följt honom under en längre tid!
abnormal
2019-07-02
Helt okej underhållning. Helt klart för en lite yngre publik.
Mikael602
2019-07-01
Helt okej söndagshumor. Tror dock att den är bäst lämpad för en yngre publik då den är ganska barnslig och ointressant.
zallaxx
2019-06-02
Barnfilm som väntat. Tyckte inte den var så bra. Aldrig gillat karaktärskonceptet så förstår inte varför jag såg den ens.
myslas
2019-05-08
Ger ett flertal skratt men har lite (eller ganska stora) problem med logiken. Mer en gammal hederelig familjefilm än en superhjältefilm, bortsett från slutfighten då. Kul med referenser till bland annat Big och Ensam hemma.