2.8

Shazam!

Alla har en superhjälte inom sig ? ibland krävs det bara lite magi för att locka fram den. Genom att säga ?shazam? förvandlas 14-årige fosterhemskillen Billy Batson till den vuxna och rippade superhjälten Shazam. Med sina nyvunna krafter gör Billy precis vad varje tonåring skulle göra ? har kul med dem! Kan han flyga? Har han röntgensyn? Kan han skjuta blixtar med händerna? Kan han skippa samhällsprovet? Med ett barns oräddhet ger sig Shazam ut för att testa sina krafter men måste snabbt lära sig hantera dem för att stoppa den ondskefulla Dr. Thaddeus Sivana.

Originaltitel Shazam!
Alternativ titel Billy Batson and the Legend of Shazam!
Regissör David F Sandberg
Manus Henry Gayden
Genre Action, Komedi, Fantasy, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Zachary Levi, Mark Strong, Asher Angel, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou, Faithe Herman, Meagan Good, Grace Fulton, Michelle Borth, Ian Chen, Ross Butler, Jovan Armand, DJ Cotrona, Marta Milans, Cooper Andrews, John Glover

BenStiller
2020-02-10
Det vill till att man har väldigt mycket barnasinne kvar för att gilla den här filmen. Har du, som jag, lämnat serietidnings-tiden bakom dig, då upplevs det här som tramsigt. En besvikelse, en tvåa får den för häftiga actionscener.
theFeber
2020-02-05
Jo men den här var ju rätt lattjo. Rolig, skämtsam och tog sig själv inte på för stort allvar. Helt klart riktad till en lite yngre publik, även om vissa scener var rätt otäcka. Blev lite tröttsam i tredje akten.
Spook
2020-02-01
sämsta jag sett på länge.
hsimpson
2020-01-30
Med tanke på att den stundtals känns så barnslig (och verkar riktad mot en yngre publik) är det synd att de åtminstone inte kunde skära ner på svordomarna. Tramsig och dåligt skriven film, med alldeles för glest mellan leendena. För lång.
BlueViper
2020-01-24
Oerhört besviken på mig själv att jag inte kunde hålla mig från att se den här filmen.
darkmist82
2020-01-08
DC har haft svårt att kunna hålla jämna steg med Marvel, vilket är synd då jag älskar DC. Men med Shazam! fick DC chansen att ge en film som hade den lekfullheten som Marvel haft och den bjuder på både humor, spänning och action, vilket gör denna film till en av DC:s bättre filmer på länge.
vonadel
2019-12-04
Gillar när man lyfter fram de lite mer udda superhjältarna. Denna känns lite som en barnvänlig version av Deadpool. Menar att man väljer att gå mer på komedispåret. Funkar ganska bra, men hade nog hoppats på lite mer. 6/10
amotherscrime
2019-10-22
Oerhört besviken då den hade potential.
HerrNenne
2019-10-04
Trodde den skulle vara mycket bättre, känns väldigt mycket barnfilm och är alldeles för mycket småbarnstrams. Annat det är för mycket av: Freddy. Jätteuppenbara larviga tillfälligheter. Dåliga repliker. Jättemisslyckat smörigt familjetrams.
Hanness
2019-08-14
Lite väl småbarnslig för min smak, men helt OK.