2.4

She

SHE är baserad på H. Rider Haggards postapokalyptiska roman och handlar om krigargudinnan "She" som hjälper två bröder i jakten på deras syster, som har blivit kidnappad av de stygga Norks. Under sina äventyr springer de in i krigare i hockeymundering, mutanter, varulvar, frankensteins monster, en fetknopp i ballerinakläder, samt mängder med ursäkter att bli av med kläderna.

Originaltitel She
Regissör Avi Nesher
Manus Avi Nesher
Genre 80-tal, Action, Fantasy, Äventyr
Skådespelare Sandahl Bergman, David Goss, Quin Kessler, Harrison Muller Jr, Gordon Mitchell, Gregory Snegoff, David Traylor, Cyrus Elias, Donald Hodson, Elena Wiedermann, Laurie Sherman

2015-03-01
Italienskt tok av främsta kaliber med lika delar Post Apocalypse som barbar & fantasy. Högt underhållningsvärde hela vägen genom den idiotiska och helt osammanhängande storyn. Soundtracket är även det en gåta, och jag undrar om svenska the Boppers verkligen visste att deras låt spelades här *L*
2013-12-28
En hysterisk odyssé i postapokalyptisk fantasy-miljö. Korkat som fan, men ändå inte. Många av alla idéer är riktigt fyndiga, andra är snygga, vissa är galna, men de flesta är givetvis bara B-iga, toppat med en och annan nödlösning. Jag överraskades av Bergmans fighting-scener, då hon faktiskt rör sig graciöst och aggressivt, och inte så där stiltypiskt bimbofjolligt. Fast allra bäst är nog ändå kostymen, och då i synnerhet Nork-krigarnas. Filmens svaghet är att den är lite väl snäll, liksom lite åt matiné-hållet, trots mycket våld och lite tuttar. Och så Wakemans vedervärdiga soundtrack, fast det fyller förvisso sin funktion, det med. (8+/15)
Raimo_1985
2013-12-08
Jag gillar den också. Den är ju heltokig, liknar inget annat jag sett. Postapokalyps, förvirring och lite Monthy Pyton.
karlmats
2010-08-18
A for effort. Sällan har jag sett så många konstiga saker i samma rulle och då har jag ändå sett en hel del skumt genom åren. En sån här film bedöms väl egentligen utifrån främst fyra kriterier: dialog, snygga tjejer, en någorlunda vettig huvudperson och mängd hud. Snygga tjejer och hud fanns det gott om, Bergman är inte alls tokig men tyvärr räcker inte dialogen till för att det ska bli en kultrulle á la Deathstalker 2. De två huvudkillarna är också ganska usla även om jag sett mycket värre i genren. Postapokalyps är alltid intressant i sig, här verkar det dock ha brunnit på den lokala maskeraden och allt möjligt sattyg blandas hej vilt, den amerikanska fotbollsspelaren med hakkors på skydden vinner nog första pris men det finns gott om hemmasnickrat att gotta sig i. Roligt att man på medeltidsmarknaden i inledningen säljer Kelloggs Cornflakes och att man inte ens brytt sig om att rita alla hakkors rättvända. Övriga logiska luckor och konstigheter uppgår nog till åtminstone tresiffrigt, prova räkna om ni ser det här spektaklet nån gång! Fightscenerna är över standard och nämnde jag all hud som visas? En stark 2a, en liten besvikelse ändå då potential fanns till mer.
tilapia
2008-11-05
verkar bara vara jag som verkligen diggar den här rullen. som en blandning mellan de åttiotalstypiska fuilmgenrerna sword and sorcery och postapokalyps, dumt och fullt ös från början till slut!
Noseman2005
2008-10-06
"De stygga Norks"?! Ja, hela filmbeskrivningen ovan avgör det hela - nu lägger jag till den i "vill se"-listan!
KalZoom
2007-08-25
Riktigt dålig, men med grymmt kultig musik och högt underhållningsvärde.
menschenfeind
2007-05-21
Blir lite bättre mot slutet med tuffa gatugäng, men det räcker inte på långa vägar...
Neuros
2006-12-26