2.3

She Creature

Angus och Lily reser runt på Irland med sin cirkus där de visar upp egendomliga varelser och missfoster. De lär känna en rik gammal sjöman och när de en gång hjälpt honom tillbaka till hans stora hus visar han dem något helt otroligt: En tvättäkta levande sjöjungfru som han håller i fångenskap.

Originaltitel Mermaid Chronicles Part 1: She Creature
Alternativ titel Creature Feature: She Creature
Regissör Sebastian Gutierrez
Manus Sebastian Gutierrez
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Rufus Sewell, Carla Gugino, Rya Kihlstedt, Jim Piddock, Gil Bellows, Reno Wilson, Aubrey Morris

2017-04-30
Dunkel belysning i till synes trånga kulisser, antagligen pga att budgeten var snäv. Hade behövt mer "action" för att bli underhållande, för det är segt fram till slutet.
menschenfeind
2013-12-09
I början skulle det kanske kunna tas som en 2:a, men det är alldeles för segt och filmen känns betydligt längre än den är. Kommer aldrig riktigt igång heller och upplösningen är urtrist.
TheHorrorfan
2013-07-24
Den var helt okej. Den var ungefär som jag hade förväntat mig, lättsmält och enkelt.
WillyV
2012-07-23
Underhållande för stunden, fin matinékänsla med en dos gore/blod. Klart godkänd, därtill kryddad med en del naket.
100tonvalspäck
2012-06-04
Kul med lite monster. Gillar när sjöjungfrur inte framställs så puttinuttigt som i exempelvis "Lilla sjöjungfrun" och monstereffekterna är överraskande bra. Annars var den mest ett mje.
Ramza
2011-09-30
Får en svag trea. Det känns som en tv-produktion, lite som ett gammalt Tales from the Crypt-avsnitt. Med bra skådespelare och stram budget men tillräckligt mycket hjärta för att underhålla.
snuskpolis
2011-08-15
kunde ha kvittat

2007-01-12
SHE CREATURE är enligt mig en dålig skräckfilm med en segdragen och relativt ointressant handling. Skådespelarnas insatser är bra, i övrigt inte mycket att hänga i granen!
kpt.Kautschuk
2005-08-11
Överlägset bästa i creature feature serien.
seriost
2005-01-28
Måste hålla med föregående påståenden om att den spårar ut mot slutet, men det är ju rufus!