3.9

Sherlock - His Last Vow

Ett fall av stulna brev leder Sherlock in i en konflikt med Charles Augustus Magnussen, en man som han verkligen hatar. Men hur ska man hantera en fiende som känner till varje personlig svaghet för varje person av betydelse i västvärlden?

Originaltitel Sherlock - His Last Vow
Regissör Nick Hurran
Manus Steven Moffat
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Amanda Abbington, Lars Mikkelsen, Una Stubbs, Rupert Graves, Mark Gatiss, Louise Brealey

HerrNenne
2020-05-28
Allt är bra förutom ett antiklimaxslut som sagt.
dafreakish
2017-03-29
Supersnygg säsongsavslutning där Sherlock möter en motståndare vassare än de flesta. Sista tio må vara lite av ett antiklimax men man gör mig som tittare väldigt sugen på fortsättningen. Som vanligt är det kemin mellan skådespelarna som är den största behållningen. Prickfritt rakt igenom.
idaho1981
2016-08-14
Bästa avsnittet i serien hittills. Det är ju dock inte fallet som gör det bra, utan karaktärerna och skådespeleriet. Gött med en ordentlig skurk igen, har saknat nån med Moriarty-mått den här säsongen.
Redwood
2016-05-15
En svag avslutning på serien.
Grillo
2016-04-04
Grym skurk men tyvärr läggs för lite tid på den och för mycket på rätt ointressant drama. Slutet var väl lite av ett antiklimax också. Synd att de inte kunde göra nåt bättre av en så bra idé.
#54
2016-01-24
En hyfsat intressant antagonist.

2015-11-24
På grensen til 5.
AlbinWesley
2015-11-18
Jovars, som nån annan skrev, avslutning med flaggan i topp. Till slut blev ju det här så pass bra att det kan va värt att fortsätta när det kommer tillbaka... kanske!

2015-01-16
Hur kan filmtipset-betyg ligga på en 5an. Det är okej men det är långt ifrån filmiskt mästerverk.
pufred
2015-01-11
Karaktären Magnussen var ju betydligt intressantare än Moriarty..