2.6

Sherlock Holmes och kvinnan i grönt

Holmes och Watson utreder en serie bisarra mord. Spåret leder till ett hypnossällskap och en mystisk kvinna.

Originaltitel The Woman in Green
Alternativ titel Sherlock Holmes and the Woman in Green
Regissör Roy William Neill
Manus Bertram Millhauser
Genre Drama, Skräck, Mysterium, Kriminalare, Thriller, 40-tal
Skådespelare Basil Rathbone, Nigel Bruce, Hillary Brooke, Henry Daniell, Paul Cavanagh, Matthew Boulton, Eve Amber, Frederick Worlock
Filmnummer 20034

92axha10
2019-06-19
Mys pys med Basil
goeran
2019-02-27
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt är egentligen en otroligt lättviktig bagatell men den korta filmen duger för en stunds förströelse om man inte har något annat göra.
yrkeschaufföre
2019-02-27
Tänkte ge en godkänd tvåa men höjer till tre för längden på filmen.
Nalleman
2019-02-24
Bra och klart sevärd!
2016-10-25
Det råder ingen tvekan om att Basil Rathbone är klart bäst som Sherlock Holmes.
Albion
2015-04-04
Inte en av de starkare Rathbone-filmerna, snarare något av ett hastverk. Men man känner igen ingredienserna. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Werim
2014-05-06
Sherlock Holmes är alltid bra i mina ögon. Tröttnar dock snart på Dr Watson, han är så löjligt korkad i de äldre Sherlock Holmes filmerna. Överlag en bra film, aningen annorlunda dock.
Taandborste
2012-12-28
Mysig och lättsam, jag gillar den.
martineden
2012-12-26
[rek. 2] Klart en av de svagare delarna i serien, men dock fortfarande bra och underhållande. Jag vill påminna mig om att det är seriens tredje Moriarty? Denna skådis är tyvärr också den som fungerar sämst. Men filmen är trots allt bra. 3.
Mareld
2011-12-04
Kan få en trea för de fina rockarnas skull.