3.3

Sherlock - The Final Problem

Hemligheter begravda sedan länge hotar att hinna ikapp Baker Street-duon. Någon har spelat ett verkligen långlivat spel och Sherlock och John står inför sin största utmaning. Är till slut spelet över?

Originaltitel Sherlock - The Final Problem
Regissör Benjamin Caron
Manus Mark Gatiss, Steven Moffat
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Amanda Abbington, Una Stubbs, Rupert Graves, Andrew Scott, Louise Brealey, Grant Crookes, Stuart Jason Lee

2018-02-24
Inte mycket kvar av den ursprungliga stämningen och tonen. Istället blir det någon sorts krystad Saw-kavalkad. Underhållningsvärdet finns där och Freeman/Cumberbatch är strålande (för att inte tala om Andrew Scott), men det hela känns mer som en tv-serieavslutning än som en film. (7/15)
dafreakish
2017-04-10
Osäker på vad jag egentligen tycker om sista avsnittet på denna otroligt skickligt gjorda filmserie. Att recensera sista avsnittet i sig är en sak medan helheten är något annat. Sista avsnittet är lite för mycket av allt, ett försök att vara intelligent men falla in i lika delar psykologi som Saw. Det är en film som försöker lite för mycket men tappar sig själv på vägen. Tyvärr ett lite taffligt slut på den i annars briljanta Sherlock-tolkning. För serien som helhet är fantastisk och det är sällan man får se två så synkade skådespelare som Cumberbatch och Freeman. Ordet jag väljer är tack. TV när det är som bäst.
myslas
2017-03-07
Det har funnits vissa intressanta avsnitt säsong 3 och 4 men de har varit betydligt mer ojämna än avsnitten från de två första säsongerna. Det här är inget undantag och det är nog lika bra att lägga av nu.
Starkbröl
2017-01-30
Nej usch, vi får väl tyvärr hoppas på att det här var den sista säsongen. Det som började som bland det bästa som sänts i TV-serieformatet har växt ut i effektsökeri och helt bisarra påhitt. Förvisso med hög budget.
2017-01-28
Jag känner mig väldigt kluven kring den här senaste säsongen av Sherlock, visst är det bra men det känns lite som överraskningsonani och man har tappat tråden i vilken ton det är man faktiskt vill ha på ett sätt som jag inte riktigt tycker funkar. Men som ren underhållning håller det ändå väldigt bra.
#54
2017-01-23
Det kanske får vara slut här?
badpanda1606
2017-01-21
Är det här det sista vi får se av serien så har dem verkligen avslutat på topp. Bästa avsnittet i hela serien utan tvekan.
ulpe01
2017-01-19
Hatälskar slutet. Gillar hur de knyter nytt till gammalt.
emilstjernholm
2017-01-19
Säsongsavslutningen har sågats hej vilt. Visst är det hysteriskt och over the top - men det är väl ändå inget nytt för den här säsongen? Kopplingen till gamla detektiv-Sherlock har alltid varit tunn.
ASSFACE
Sista 3 minuterna!! Åh!