Sherlock - The Six Thatchers

Sherlock väntar på Moriartys postuma påhitt och fördriver tiden med ett fall som förbryllar Scotland Yard. Han är mest intresserad av vad som verkar vara en trivial detalj. Varför förstör någon byster av den avlidna premiärministern Margaret Thatcher? Går en galning lös eller finns det ett mörkare syfte? Något med rötter i Mary Watsons förflutna?

Originaltitel Sherlock - The Six Thatchers
Regissör Rachel Talalay
Manus Mark Gatiss
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Amanda Abbington, Mark Gatiss, Louise Brealey, Lindsay Duncan, Una Stubbs, Rupert Graves

HerrNenne
2020-11-17
Första gången när det gäller Sherlock som jag blir riktigt besviken, men det här var tyvärr riktigt dåligt, tråkigt och tomt. Scenen i akvariet kan vara den värst agerade scenen jag sett på länge.

2018-03-08
Gatiss/Moffat-duon måste ha tappat stinget av att jobba på två TV-serier mer eller mindre samtidigt. Det verkar som att de tillslut packade krutet i Doctor Who, och lät den fjärde säsongen av Sherlock laddas med askan efter raketen. ”The Six Thatchers” totala brist på narrativ rytm är nog det tydligaste exemplet.
2017-07-08
Märkbart urvattnat. Visst är det samma karaktärer och samma grundläggande charm, men all subtil smartness är borta. Dessutom har den fräscha och lyckade neo-noir-känslan försvunnit helt och ersatts med något såpoperaliknande. Trista twistar och för lite dräpande kommentarer. Får en trea för att jag blir glad av att se på Sherlock, även när leveransen uteblir. (7-/15)
dafreakish
2017-04-07
Svag första timmen, minst, innan den tar sig väsentligt sista minuterna då Sherlock är tillbaka i gammal god form, om än aningen mer sentimentalt än vanligt. Därmed når den inte heller upp till en fyra i betyg. Fallet är ganska svagt men då är inte heller det meningen med den här filmen. Lovar dock gott inför kommande filmer.
idaho1981
2017-01-30
Helt ok avsnitt, men det berodde främst på skådespeleriet och karaktärerna som alltid är bra, fallet var det rätt mycket sämre med. Hoppas på att resten av säsong 4 är mycket starkare.
PeterTheW
2017-01-29
Väldigt svag öppnare för säsong 4. Småtråkigt och plottrigt.
Starkbröl
2017-01-27
Nej, nu har de tappat det helt, tyvärr. Skådisarna gör vad de kan men hela storyn är ju riktigt kass ärligt talat. Blä. Hoppas de andra avsnitten denna säsong spottar upp sig...
idd
2017-01-23
Mer av exakt samma sak - I like!
Bomkia
2017-01-13
Inte alls så bra. Känns inte så "Sherlock"-aktig, mest segt. 3-
MetalJukebox
2017-01-09
Nu börjar det bana rätt rejält för Sherlock, väldigt ofokuserat avsnitt med massa random halvtaskig action inproppad överallt. Vad hände med att lösa fall?