3.1

Sherrybaby

Efter tre års fängelsedom för drogrelaterade brott stiger Sherry Swanson ut i världen med nya ögon. Som 16-åring födde hon ett barn, Alexis, som växt upp och lever tillsammans med Sherrys bror Bobby och hans hustru Lynette. Nu vill Sherry ta del av sin dotters liv igen. Men den 22-åriga mamman vandrar på ostadig mark – minsta felsteg hotar att rasera den sköra tillvaron för den Sherry vars mentalitet stagnerat i det tonårsliv hon en gång lämnade utanför fängelsemurarna.

Originaltitel Sherrybaby
Alternativ titel Shall Not Want, Some Kind of Heaven
Regissör Laurie Collyer
Manus Laurie Collyer
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Maggie Gyllenhaal, Brad William Henke, Sam Bottoms, Kate Burton, Ryan Simpkins, Giancarlo Esposito, Danny Trejo, Rio Hackford, Bridget Barkan, Vivianne Bucher, Caroline Clay, Helen Coxe, Michael Dillon

Skapad 2019-11-10 av kanzi
Sherry Swanson (Maggie Gyllenhaal) är 22 år och har just blivit villkorligt frigiven från fängelset. Där har hon tvingats hålla sig borta från heroinet som hon varit beroende av sedan hon var 1...   Läs mer »

2017-10-26
RustyFilm
2016-12-10
En heroinists kamp för att få tillbaks sin dotter efter lång fängelsevistelse och samtidigt kämpa för att hålla drog suget på avstånd är säkert ett stort helvete. Men det är också ett mycket bra ämne att göra en dramatisk film på. Här försummar man den chansen lite. En hel del bara bröst exponeras, men i en sån här historia krävs mer än så. Det krävs mer av nerv, vrede och skit för att skapa känslor. Nu blir det alldeles för ytligt och svårt att känna medlidande/sympati med Sherrybaby. Att det blir så tror jag man ska skylla regissör Laurie Colleyer, inte skådespelarna. Trots mitt gnäll om brist på ilska och glöd vill jag påstå att det är hyfsat sevärt ändå.
dileva
2014-11-28
Spännade!
Rhonda
2013-03-06
Gillar historien, men filmen är seg.
Tauriel
2013-01-20
Håller helt med kryptoniite. Bra skådespel och de bitar som är bra är väldigt bra, men manuset känns abrupt och som att det saknas bitar.
kryptoniite
2013-01-10
Gyllenhaal är helt amazing i sin roll som ansvarslös white trash morsa men tyvärr räcker inte det till ett bättre betyg. Irriterande när man vet att filmen kunde varit hur bra som helst men som istället faller platt på grund av manus. Ett riktigt kasst slut dessutom. Känns som att filmen slutade mitt i filmen. Riktigt synd!
Grillo
2012-05-31
Jättebra insats av Maggie Gyllenhaal, och i övrigt en ganska stillsam historia som inte lämnar alltför många avtryck. Kul att se Danny Trejo i en seriös roll dock.
vieekk
2011-11-29
En alldeles lagom berättelse om en 22-årig Maggie Gyllenhaal som hamnat på snedden i livet. Som nyutexaminerad fängelsekund försöker hon anpassa sig till ett samhälle som är allt för krävande för en flicka som ju bara vill ha kul. Valet mellan lite häst och alla ansvar i form av dotter, familj och jobb är ett svårt sådant. På det hela taget en ganska fin film, om man bortser från entonigt klämtande lilla klockan som är musiken. Schyssta Ica-kassar har Maggie också. 3+/5
T3TRiS
2010-11-24
Jag velar mellan 3a och 4a för manuset är inte jättebra. Det finns liksom inte riktigt något mål eller något slut, men Maggie är helt underbar och eftersom att filmen i stort sett enbart kretsar kring henne så får den ändå en 4a. Dessutom får den plus för hur realistisk den faktiskt är, man får små ledtrådar här och där om hur hennes liv har varit utan att det blir för ingående eller för rörigt.
callusis
2010-10-16
Den var bra men det hände ändå för lite för att det ska bli en fyra i betyg.