2.5

She's Having a Baby

Jake och Kristy Briggs är nygifta. Eftersom de är unga är de kanske lite oförberedda på allt vad äktenskapet innebär och allt som förväntas av dem (inte minst av deras föräldrar). Vill de ha barn? Det vill i alla fall deras föräldrar att de ska.

Originaltitel She's Having a Baby
Alternativ titel Shes Having a Baby
Regissör John Hughes
Manus John Hughes
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Elizabeth McGovern, Alec Baldwin, Paul Gleason, William Windom, Holland Taylor, Cathryn Damon, John Ashton, James Ray

2023-03-03
Lite blandad kompott; filmen är charmig och trivsam, men kanske inte jätterolig eller väldigt romantisk. Det största problemet är nog att huvudpersonerna saknar en hel del kemi, känns som att man får se betydligt mer av deras bråk och konflikter än deras kärlek, vilket gör romansen lite haltande. Men då och då bränner det till, främst i två scener: först när Bacon och Baldwin har ett närgånget samtal en sen kväll, och så precis på slutet när det verkligen blir gripande. Vidare så är filmen otroligt snygg rent fotomässigt, och är nog John Hughes snyggaste film. Nämnda scen med Baldwin har en ljussättning värdig den absoluta eliten. Så allt som allt lite blandat, men jag är glad att jag såg den. Många resor bättre än hemska Uncle Buck, som blev Hughes nästa.
2021-09-29
Känns väldigt unken och har verkligen inte åldrats bra. Men jag tror inte ens den kändes särskilt fräsch och intressant ens när den kom. Har sina charmiga stunder och så men inte nog för att rädda ettan. Min största invändig är nog varför dom ens tycker om varandra? Dom hade behövt utveckla och bygga upp deras relation på något sätt så att en bryr sig.
Dutch
2013-12-08
Långsam, charmig, sliskig, mysig amerikansk 80talare med härligt soundtrack.
ziferN
2012-11-30
Mysig, kul, trevlig och underhållande film med en fin liten story och hyggligt skådespeleri, samt härlig 80-tals känsla. Elizabeth McGovern är så otroligt söt i filmen och Kevin Bacon är inte alls dålig. Detta kanske inte är John Hughes starkaste film precis men den är ändå bra i min mening eftersom jag tyckte om den, och jag gillar John Hughes. Jag måste även tillägga att jag blev rätt så emotionell mot slutet där man får se montaget under deras år tillsammans med den läckra musiken. Stark trea.
jallek
2011-08-23
Långsam & tråkig. Humorn känns extremt forcerad och daterad. Det enda som verkligen håller en kvar är soundtracket.
Taandborste
2010-02-08
Jag tyckte den var mestadels väldigt fånig men får en svag 3:a för att den var rätt gullig.
NEDERVETIL
2007-08-22
Nostalgi så man verkligen njuter... gammal goding som har sin charm
noten
2007-01-29
Riktigt bra film! Under nästan hela filmen sitter jag och ogillar Kristy på ett skumt sätt. Sen får allt en vändning. Jag sätter mig in i Jakes situvation och den känns väldigt vältänkt. Den är rolig på sina ställen, men tycker inte det är komedin som gör filmen. Kevin Bacon och Alec Baldwin är väldigt bra! Värd en fyra.
NouvelleVague
2006-07-13
Jag orkade inte se klart den, men den var inte genomusel. Tvåa
Hedo
2006-06-19
men urk vilken värdelös film