2.3

Attack on Titan

I en dystopisk värld terroriseras mänskligheten av människoätande jättar. Den unga pojken Eren Yeager är nu mänsklighetens sista hopp.

Originaltitel Shingeki no kyojin: Attack on Titan
Alternativ titel Attack on Titan: The Movie
Regissör Shinji Higuchi
Manus Yûsuke Watanabe, Tomohiro Machiyama
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Drama, Fantasy
Skådespelare Jun Kunimura, Kanata Hongô, Satomi Ishihara, Haruma Miura, Pierre Taki, Rina Takeda, Takahiro Miura, Kiko Mizuhara, Nanami Sakuraba, Ayame Misaki, Shu Watanabe, Hiroki Hasegawa, Nana Seino

Megalon
2017-12-10
Inga karaktärer utvecklas överhuvud taget. Filmen känns oerhört stressad och skippar det mesta av storyn från animen. Dessutom så uteblir många karaktärer och de som är kvar har ändrats en hel del. Det enda som räddar filmen från en etta i betyg är de coola titanerna, en del snygga effekter och mycket gore. Svag tvåa.
Jockflake
2016-07-04
Riktigt uselt. Effekter på b-films nivå, men det är ju snarast det minsta problemet. Manus, skådespel och dialoger är helt katastrofalt rakt igenom. Men kan ändå med att låta första delen ungå ettan, svag 2'a.
nanimo
2015-12-18
VARFÖR? Varför har dom ändrat namn på vissa karaktärer? Varför har dom ändrat hur vissa karaktärer ser ut? Varför har dom bytt relationer mellan vissa karaktärer? Varför har dom ändrat storyn? Varför har dom gjort allting så ologiskt? Varför, varför, varför?! Och så dåligt manus, så dålig filmusik. Saknar ord. Så fantastiskt bra anime. Så fantastiskt dålig film. (Det enda som var bra var titanerna.)
Sawatdeedrama
2015-09-17
Allt var så otroligt fel med den här filmen att jag inte ens vet vart jag ska börja någonstans. Inledningen på filmen kändes väldigt ogenomtänkt och det märktes att filmskaparna inte följde mangan eller animeserien, något som förstås hade varit okej om det inte vore för det faktum att den väg dom valde att gå kändes osammanhängande och ologisk i jämförelse med originalstoryn. Man får inte tillräckligt med backstory och därför ingen chans att lära känna eller sympatisera med någon av karaktärerna. Det var alldeles för mycket i filmen som ”stred” mot alla regler och all fakta man vet om titanerna sedan innan, kan tyvärr inte dra några exempel här på grund av spoiler alert. Så min åsikt om filmen är kort och gott att den är genomusel.
Halofreak92swe
2015-09-07
Älskar animen, denna filmatisering skriker anime och är väl ganska B på många sätt men de har ändå gjort alla effekter rätt snyggt tycker jag. kass musik och en hel del asfula ljudeffekter men alla våldsamma scener och actionsekvenser är ju väldigt balla! Mycket gore och det gillar vi :) Titanerna är faktiskt lagom obehagliga, de har lyckats rätt bra och jag ser fram emot fortsättningen!
Valarn
2015-09-03
Krystad. Håller med föregående talare om titanerna. Välgjort. Fortfarande: usel. Se animen ist.
BrutusBeefcake
2015-08-26
Egentligen är den riktigt dålig, första 20 minuterna är nästan olidligt dåliga där töntiga melodramatiska scener staplas på varandra ackompanjerat med kanske världens sämsta soundtrack och klyschor efter klyschor, manuset är också det klumpigt där man inte lyckats göra filmen egen, det skriker verkligen anime vilket inte funkar i live-action. MEN! Sen kommer titanerna och jävlar mig havet så läskiga de är. Riktigt disturbing och helt underbart fantastiska, de tar upp filmen från en solklar etta till en svag trea, sedan så cementeras mellanbetyget när man i 2015 använder sig av mansuits, praktiska effekter och miniatyrer på ett snyggt, lekfullt och häftigt vis. Det skall de ha all cred i världen för. (8/15)