2.3

Shock Waves

En chartrad yacht förliser och passagerarna tar sig i land på en ö som bebos endast av en underlig ogästvänlig gammal man. I vattnet kring ön finns resultatet av ett experiment från Nazityskland. Döda SS-soldater förvandlades till odödliga supersoldater. Nu kommer de upp ur vattnet för att attackera öns nya gäster.

Originaltitel Shock Waves
Regissör Ken Wiederhorn
Manus John Kent Harrison, Ken Pare, Ken Wiederhorn
Genre Science Fiction, Mysterium, Skräck, 70-tal
Skådespelare Brooke Adams, Peter Cushing, John Carradine, Luke Halpin, Jack Davidson, Fred Buch, D J Sidney, Don Stout

Supernaut
2018-12-28
Otroligt svagt filmhantverk men en klassiker i genren som är sevärd därför. Går att ta sig igenom.
dudson
2017-03-27
Rejält sunkig och seg. Fast den har helt klart en skön kult känsla över sig. Hur coolt är det inte med övervintrade zombie SS soldater.Tycker nästan lite synd om Peter Cushing som tvingas vara med i denna sunk rulle. Sen inte en gnutta våld. Fett besviken.
Raimo_1985
2017-01-27
Andra titten på många år och stark fyra står kvar. Jag förstår fullt ut varför jag köpte denna film efter att ha lånat den, sett den, och tyckt om den. Jag älskar den här filmen och dess långsamhet, stämning, ljud, musik och sminkning! Skitsamma att den är full av logiska luckor. Den här filmen är en stor del av starten på mitt skräpfilmsintresse.
Dutch
2015-06-29
Nein, nein och nein.
Kubrick
2014-12-05
Usel, tråkig, ointressant.
Ondskapt
2014-01-19
Stilfullt kuslig rulle som mer andas spök- än zombiefilm. Väldigt 70tal på många sätt, och det älskar man ju givetvis. Det långsamma tempot passar filmen och bidrar med en fin atmosfär.
Malfunction
2013-11-11
Kul idé som är totalt bortkastad på en film som går på grund i samma ögonblick som John Carradines alkade karaktär drunknar. Mestadels ohyggligt segt och tamt.
Raggarn
2013-04-21
Så dum, men ändå så underhållande.
stgurgel
2013-01-27
Fantastiskt usel. Men underhållande
Raimo_1985
2012-08-11
Klockren som ide, och ganska klockren som utförande. Snygga amfibie-nazi-zombies, eller vad det nu är. Bra musik.