2.7

Shorta

Historien handlar om två poliser på rutinmässig patrullering i ett utsatt område när ett stort uppror bryter ut.

Originaltitel Shorta
Regissör Frederik Louis Hviid, Anders Ølholm
Manus Frederik Louis Hviid, Anders Ølholm
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Jacob Lohmann, Simon Sears, Tarek Zayat, Issa Khattab, Özlem Saglanmak, Arian Kashef, Josephine Park, Dulfi Al-Jabouri, Michael Brostrup, Abdelmalik Dhaflaoui, Imad Abul-Foul, Mads Rømer, Anne Plauborg, Morten Brovn Jørgensen

Hanness
2021-08-01
Obehaglig film.
Djason
2021-07-19
Danskar kan sin film. Tror ju att denna film är mer aktuell i Sverige än i Danmark, men det är nog för känsligt att göra en liknande i film i Sverige. Hur som helst är det en underhållande film rakt igenom. Kanske lite för lång.
karlmats
2020-12-02
Full fart är det, och inte kan det vara kul att vara polis alltid, när stenarna haglar är det nog få förunnat att fatta rationella beslut. Samtidigt är det ju människor det handlar om på båda sidorna och jag tycker filmskaparna försöker få fram det även om fokus mer ligger på de intensiva actionscenerna. Historien om ett polispar där den ena är lite mer gooding och den andra badding har man ju dock sett förut och just de delarna bjuder väl inte på så mycket nytt. En del slumpartade händelser för att föra storyn framåt drar ner också. Frågan är om man skapar mer polarisering genom att visa upp den skitiga verkligheten än om man låtsas som att den inte finns, själv tycker jag det var rätt fascinerande men inte tillräckligt bra för att räcka till mer än en stark 2a.
KimEkberg
2020-11-04
fascistfilm för alla de som längtar efter mer polarisering i samhället.