3.2

Shot Caller

En familjeman skickas till fängelse efter en dödlig trafikolycka. Under strafftiden ansluter han sig till ett fängelsegäng och blir allt djupare involverad i deras kriminella verksamhet.

Originaltitel Shot Caller
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Ric Roman Waugh
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Benjamin Bratt, Jeffrey Donovan, Holt McCallany, Michael Landes, Nikolaj Coster-Waldau, Matt Gerald, Evan Jones (I), Lake Bell, Jon Bernthal, Jessy Schram, Omari Hardwick, Max Greenfield, Chris Browning, Juan Pablo Raba, Emory Cohen, Andrew Bachelor

2021-01-10
Väldigt stabil film. Välberättad och hård. Stark trea. (9+/15)
ShenLong
2020-12-20
solid film
Hanness
2019-04-01
Medioker fängelsefilm.
annihilat0r
2019-03-02
”Shot caller” är en stämningsfull film om kriminella varelser inlåsta i mörka kretsar. Hårda skådespelare.
Scrapop
2019-02-20
Stark trea
Norpan0
2018-10-21
Stark trea. Våldsam och brutal, ja, men lågmäld och eftertänksam. Inget övervåld, utan ganska verklig. Om vad människan gör för att överleva.
Christofer
2018-06-24
Oväntat engagerande! Jag kanske ger ett överbetyg här, men jag fastnade verkligen och när även ljudsättningen till en sån här film känns genomtänkt så blir man positivt överraskad.
Andreas_
2018-05-13
Rätt bra och stark actiondrama om en helt vanlig man som pga ett litet misstag åker in i fängelse och hamnar i en spiral av kriminalitet som han inte kan ta sig ur...storyn är väl egentligen inte något nyskapande och det känns hela tiden rätt låg budget över det hela, men skådisarna gör det bra, så pass att intresset är över medel hela tiden, Benjamin Bratt, Jeffrey Donovan, Holt McCallany, Nikolaj Coster-Waldau, Lake Bell och Jon Bernthal är väl dom största namnen här men jag måste ändå säga...hur bra skådis Nikolaj Coster-Waldau än är, så kommer han aldrig att vara bra i en ledande roll, han är tyvärr något mer av en birollsskådis. Som sagt, mitt intresse höll sig vid liv filmen igenom, så betyget blir ändå en stark 3:a men ändå känns steget till 4:an väldigt avlägsen, gillar man fängelsefilmer, så kan jag definitivt rekommendera denna, känns mer realistisk än dom flesta fängelsefilmer faktiskt.
2018-01-10
Jag har länge varit svältfödd på bra fängelsefilmer men så fick jag tipset om denna film och vilket bra tips det var. Detta är ingen unik film och har man sett ”Blood in Blood out” så känner man ingen berättandet. Ska man dock låna från någon film i denna genren så det vara ”Blood in Blood out”. Det finns ett bra driv i historien och duktiga(och välkända) skådespelare i rollerna. Kul att se Nikolaj Coster-Waldau(Jamie i Game of Thrones) få en sådan här bra huvudroll i en bra film. 3+ (7/10)
Astrojacob
2017-12-27
Hårdkokt och välgjord med bra nerv. Stark Fyra.