3.8

Show Me a Hero

Nick Wasicsko antar sin post som borgmästare 1987 i samband med att stadsdelen Yonkers, New York, befinner sig i kris. Staten har bestämt att där skall byggas boenden för mindre bemedlade, mitt i ett övervägande vitt medelklassområde. Detta delar upp staden och skapar en konflikt driven av rädsla, rasism, mord och politik.

Originaltitel Show Me a Hero
Regissör Paul Haggis
Manus David Simon, William F Zorzi
Genre Drama, Kriminalare, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Oscar Isaac, Winona Ryder, Jon Bernthal, Catherine Keener, James Belushi, Alfred Molina, Michael Stahl-David, Clarke Peters, Carla Quevedo, Michael Potts, Terry Kinney, Peter Riegert, LaTanya Richardson, Ilfenesh Hadera, Josh Salatin, Natali Paul, Angela Pietropinto, Ray Iannicelli, Danny Mastrogiorgio, McKinley Belcher III, Brianna Horne, Laura Gómez, Allan Steele, Dominique Fishback, Bob Balaban, Kyanna Simone Simpson, Jeff Lima, Saverio Guerra, Stephen Geve, Dan Ziskie, Remy Auberjonois, Melanie Nicholls-King, Adriana DeMeo

AlbinWesley
2016-02-19
Lysande miniserie, som hade lyst ännu starkare om fler karaktärer var med minnesvärda.
Bomkia
2015-12-12
Välspelad och välskriven. Väldigt intressant. Fick verkligen upp ögonen för Oscar Isaac. 4+
#54
2015-09-23
Mycket bra hela vägen igenom.
myslas
2015-09-17
Mycket välskrivet och välspelat rakt igenom.
Mortiis
2015-09-02
Oscar Isaac övertygar återigen, denna gången som politiker med lite för stort bekräftelsebehov. Det märks att David Simon är hjärnan bakom detta - den oerhört välregisserade blandningen av livet på gatan och spelet i maktens korridorer känns igen från The Wire. Jag gillar att det hela bygger på verkliga händelser, särskilt eftersom att det skapar ett väldigt bra, okonstlat flöde i handlingen; istället för att allt som händer pressas ner i en dramaturgisk mall så sker vissa saker helt enkelt för att det är vad som hände. Utdelar full pott här, något annat kommer inte på fråga.