2.3

Showdown in Little Tokyo

Sedan 400 år är Japan hemvist för en kriminell, hemlig rörelse kallad Yakuza. De är fruktade som de mest hänsynslösa och våldsamma medborgarna i sitt land. Nu har de även tagit över delar av den undre världen i Little Tokyo, och två poliser gör vad de kan för att hindra dem.

Originaltitel Showdown in Little Tokyo
Regissör Mark L Lester
Manus Caliope Brattlestreet, Stephen Glantz
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Brandon Lee, Dolph Lundgren, Cary-Hiroyuki Tagawa, Tia Carrere, Toshirô Obata, Philip Tan, Rodney Kageyama, Ernie Lively, Renee Griffin, Takayo Fischer
Betygsantal 1969

Paramis
2019-03-02
Faktiskt riktigt B. Håller inte ens som lite nostalgiskt action. Dessutom har Lundgren totalt sjunkigt i mina ögon med alla dessa Casino reklamer.
Mr_v
2016-06-22
B-action i vansinnestempo. Inte en tråkig stund, dumheterna staplas på varandra i sån hastighet att man baxnar. Så mycket roligare än så här blir det inte med Dolphan.
idd
2012-11-29
I några scener har dolph tröja på sej.. Det finner jag helt obefogat..
Solidus
2012-08-28
Charmig B-action som underhåller hela vägen. Bra actionfilm för lättsamma stunder.
G-Zus
2012-03-03
You have the right to remain dead!
2011-08-15
Här dansar inga halta löss. Världens två sämsta action-superstjärnor gör allt annat än passar tillsammans i detta kompromisslösa (undantaget att Tia har bodydouble, vilket definitivt måste kallas kompromiss) raffel. Tempot är lika underbart högt som i Lesters enda fullpottare; Commando, och David Michael Frank levererar ännu ett klockrent action-soundtrack. Dolphan själv hoppar över körande bilar, spöar folk genom dörrar, välter bilar samt tillintetgör halva Japan enbart iklädd kängor och mycket korta shorts. Brandon Lee kliver in som någon sorts comic sidekick (tror jag i alla fall), och likheten med den fantastiskt karismatiska fadern kan åtminstone anas på hårfärgen - med mycket god vilja. Såväl Dolphan som Brandon har tydliga kafferepslillfingrar, vilket på ett ganska bra sätt illustrerar deras respektive machofaktorer. SE DEN NU! (8+/15)
2011-07-29
Mera raffel av mannen som bla presenterade Commando och Class of 84 för mig. Dolph och Brandon ser mest ut som två homos på krigsstigen när de bestämmer sig för att avrätta hela yakuzan. Dolphs korta skinnjacka tillsammans med bruna pyjamasbyxor kan väl inte vart modernt ens 1991? Så mycket urflippade scener fullspäckade med fighting, skottlossningar och hiskeliga oneliners att ett mindre betyg inte kan bli aktuellt.
DrJW
2011-06-25
Underhållande cheesy=)
FabianBom
2010-11-09
Brandon och Dolph matchar varandra bra
karlmats
2010-08-01
Jag har nog en liten mancrush på Mark Lester, den här OCH Commando? Ojoj, Dolphans bästa rulle hittills av de jag sett och den är så löjligt over the top att det blir underbart. One-liners, fightscener, musiken, allt är härligt i Lesters lilla värld. Brandon Lee sköter sig bra i den svåra rollen som sidekick, Tagawa är en riktigt bra skurk och Carrere är tillräckligt het för att vara ögongodis. Ibland saknar man den här tiden, då är det tur att man har en stor VHS-samling att återgå till, mums. Förutom att det är Dolphs bästa film är det nog också hans bästa tidpunkt i karriären, han är fortfarande ung och vet hur man spöar skiten ur folk, sånt värmer alltid. Det räcker precis upp till en 4a, ännu ett guldkorn i dumaction-genren är framgrävt.