1.9

Showgirls

Om Nomi, som åker till Las Vegas för att bli showgirl och upptäcker att livet inte är så glamoröst som hon trott...

Originaltitel Showgirls
Regissör Paul Verhoeven
Manus Joe Eszterhas
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Elizabeth Berkley, Gina Gershon, Kyle MacLachlan, Glenn Plummer, Robert Davi, Alan Rachins, Gina Ravera, Rena Riffel, María Diaz, Lin Tucci, Anne Gaybis, Carrie Ann Inaba, Bobbie Phillips, William Shockley, Greg Travis, Al Ruscio, Patrick Bristow, Dewey Weber

Zebulonm
2020-10-10
Ojämn....
2016-10-28
En del scener är ju ganska fina och skådespelarna gör bra ifrån sig, men filmen i sig är väl så där. Svag 3:a.
Dele
2016-03-07
Efter 1,5 timme exploatering och kvinnoförtryck så är det i alla fall positivt att filmen till slut visar att den också skildrar yta, och inte bara visar den. Tyvärr så tycker jag att det är ganska enkelt och tråkigt berättat, så trots spåret av kritik/satir så blir inte betyget högre än en tvåa.
Ful_fisk
2015-11-05
Udda film som lyckats få status som kultklassiker och kalkon på samma gång... Verhoevens stil är omisskänlig och inte sämre än vanligt. Riktigt varför denna blev en sådan slaktad film begriper jag inte, även ifall den på det stora hela tappar efterhand och blir rätt halvdan i slutändan. Men filmen är skandalös och flashig nog att det ändå ska vara en fascinerande och mäktig filmupplevelse. Så fan, det blir en trea ändå.
jlam
2015-08-22
Jag ser inte den här som många andra gör, utan mer som ett gammalt Fellini-spektakel. Det är lika sprudlande, hejdlöst, flott scenografiskt, sliskigt och överdrivet på rätt sätt och precis som då så rockar det! För den som har rätt dag iaf. Underhållningsfilm, njut!
2014-11-15
Film som fick väldigt mycket kritik och mycket av det är befogad om man ser till skådespelarinsatserna och stora delarna av handlingen. Filmen har dock ett budskap om kampen att kämpa sig fram i livet men detta är svårt att uppfatta p.g.a. av allt naket i filmen. Är man dock svag för Gina Gershon eller Elisabeth Berkley så är en titt inte förgäves. 2-
NicoFidenco
2014-08-03
Omvärderat från ett till fyra. Fantastisk camp som gör allt för att lura tittaren att den är sämre än den egentligen är.
paragon
2014-06-14
Filmen tar verkligen ett intressant "nackgrepp" om den amerikanska drömmen...
Coen
2014-05-14
Paul Verhoeven i sitt esse!
Gigi1943
2013-10-30
Så gammal dam jag är kan jag faktiskt även bli underhållen av vackra fllckor i avklädda scener, den var absolut sevärd, säga vad man vill, och lite kul också emellanåt.Vackert foto och dumma killar som tror att de äger världen!