2.2

Showtime

Kommissarie Mitch Preston har varit anställd inom Los Angeles poliskår i närmare tjugo år. Han är en fåordig man, har föga tålamod och kanske inte särskilt mycket klass. Han vill bara bli lämnad i fred och sköta sitt jobb. Polisen Trey Sellars är Prestons raka motsats inom kåren. Istället för att dag ut och dag in behöva patrullera på gatorna i fattiga kvarter, drömmer han om att få spela en hjältemodig polis i någon tv-serie. Under en misslyckad razzia mot ett knarknäste "råkar" Preston avlossa ett skott mot en kamera, som tillhör ett från brottsplatsen direktsändande tv-team. Journalister hör inte till Prestons vänkrets. Händelsen orsakar givetvis stora rubriker, vilket inte undgår tv-producenten Chase Renzi, som är i behov av att imponera på sina chefer med nya, djärva uppslag. Renzi inser snabbt att Preston skulle göra sig utmärkt i en dokusåpa om poliser på mer eller mindre livsfarliga uppdrag.

Originaltitel Showtime
Regissör Tom Dey
Manus Keith Sharon, Alfred Gough, Miles Millar
Genre Komedi, Kriminalare, Action, 2000-tal
Skådespelare Robert De Niro, Eddie Murphy, Rene Russo, Frankie Faison, Drena De Niro, Pedro Damián, TJ Cross, Mos Def, William Shatner, Peter Jacobson, Nestor Serrano, Joy Bryant, Kadeem Hardison, John Cariani, Angela Alvarado, Johnnie L Cochran Jr

Skapad 2019-11-10 av Loomis
Robert De Niro som är en av filmvärldens stora ikoner verkar jobba ihop sin pension då han vart med i flertalet filmer de senaste åren, tyvärr har dem inte hållit allt för högklass och frågan...   Läs mer »

dudson
2019-12-01
Trodde detta skulle vara en ytterligare hjärn-död komedi. Men den har mer än det! När man väl lär känna karaktärerna och deras lustigheter så växer filmen i betyg" En skön action/komedi med snart 20 år på nacken. Sen att den även säger en del om vår flippade samtid#%. Väger åxå upp"
HerrNenne
2019-02-14
Typisk 2000-film som oftare är irriterande än rolig.
EvilNed
2018-03-09
DeNiro är duktig, Murphy är duktig och Shatner förgyller det lilla han är med. Trots det är filmen jättetråkig då manuset är bland det slöaste jag upplevt. Det finns ingenting i filmens detaljer som förgyller.
paninaro
2018-03-05
Extremt förutsägbar, man får vad man kan förvänta sig; inte särskilt bra men inte heller uselt. De Niro är bra kass alltså, samma gubbe varje gång. Shatner är i alla fall rolig.
wasteoftime
2018-02-28
En något annorlunda tagning på "Buddy-cop" filmerna till en början. sedan lyckas den liksom smyga sig in bland de vanliga allt eftersom. Det hade antagligen varit både roligare och bättre om De Niros karaktär hade fortsatt vara grinig och avig. Påminner en del om "15 minutes" (tror jag, det var lääääängesen jag såg den, men jag tänkte på den en del). Bäst var väl William Shatners lilla roll, och absolut roligast var hans grej i blooper-reelen på slutet. Funkar väl som ströunderhållning, men mer är det inte. 0,6 på SH-skalan.
2017-10-23
Fläskkäft
2015-09-15
Aningen ojämn med flertalet dumma sekvenser och Robert de Niro som aldrig varit nån favorit är lika träig som vanligt och tycks spela samma karaktär om och om igen. Hela grejen med att synas och höras till vilket pris som helst är ju högaktuellt så ett litet plus där. Eddie Murphy är mannen som alltid får mig att skratta och han räddar denna filmen från ett rejält magplask. Det är lättsamt, tas inte på så stort allvar och till slut landar filmen på en trea....en svag.
2014-11-03
Faktiskt inte så dålig som man kan tro. En hel del scener som faktiskt är rätt roliga. DeNiro och Murphy passar rätt bra ihop. Mot slutet så blir det vanliga buddypolisköret men det gör ingenting.
Xenox
2012-07-15
De Niro och Murphy funkar bra. Filmen är underhållande. Svag fyra.
Solidus
2012-04-26
Lättsam underhållning som överraskar positivt. Filmen bidrar inte med något nytt inom sin genre, men funkar som lättsmält actionkomedi. Bra kemi mellan De Niro och Murphy.