2.7

Shrek den tredje

Att vara regent passar inte alla. Speciellt inte ett snarstucket träsktroll som luktar gammal sumpmark. Men när Kung Harold plötsligt kolarvippen måste Shrek göra sig redo för kronan, om han inte snabbt som ögat hittar en bättre efterträdare. Därför beger sig Shrek iväg för att finna Fionas sedan länge försvunne kusin, Artie, som dock inte visar sig vara det Shrek hade tänkt sig. Tillsammans med sina vänner, den korkade Åsnan och den sluge Mästerkatten-i-stövlarna, sätts Shrek på nya svåra prov samtidigt som Prince Charming lurar i kulisserna.

Originaltitel Shrek the Third
Alternativ titel Shrek 3
Regissör Chris Miller (I)
Manus Jeffrey Price, Peter S Seaman, Chris Miller (I), Aron Warner
Genre 2000-tal, Animerad, Komedi, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Mike Myers (röst), Eddie Murphy (röst), Cameron Diaz (röst), Julie Andrews (röst), Antonio Banderas (röst), John Cleese (röst), Rupert Everett (röst), Justin Timberlake (röst), Eric Idle (röst), Larry King (röst), Susanne Blakeslee (röst)

Skapad 2007-08-23 av sethgecko
I Shreks värld är allt sig likt, nästan. Shreks svärfar ligger på dödsbädden och avslöjar att Shrek och hans fru Fiona är nästa i ätteordningen. Desperat över att behöva bli kung försök...   Läs mer »

DYV
2018-05-08
Storyn är riktigt svar, och tyvärr även humorn som är för simpel och gränsar mot buskis. Karaktärerna är inte genomarbetare. Hela filmen känns hafsigt gjort, speciellt i jämförelse mot första och andra filmen.
2017-12-12
Nja, har dalar det ner till 3:a
2017-10-18
myslas
2017-08-22
Har sina moment men saknar en vettig handling. En besvikelse med tanke på hur bra de två första filmerna är.
2004Orre
2017-01-30
Perfekt!
mario04
2017-01-03
Dubbelt så bra som den andra filmen som jag också älskade. En stark 5:a. Jag var stolt över DreamWorks när jag såg färdigt filmen :)
2016-09-10
Handlingen är i tunnaste laget (även för en barnfilm) och humorn är i princip obefintlig. Blir inte direkt sugen på att se fyran.
Tatty
2016-05-14
Inte lika bra som ettan och tvåan men bra och rolig ändå. Gillar slutet!
Lurvtuss
2015-07-13
Kul film, har sett den förr men den funkar alltid. Inte lika bra som de tidigare dock.
2014-12-07
Ur min synvinkel, som vuxen, var detta en riktig besvikelse. Största anledningen till detta var det svaga manuset som saknar allt av originalitet och riktig underhållning. Självklart finns det moment av underhållning och humor men de var alltför sällsynta. Puss och Donkey skulle fått mer plats. Animationen och filmmusiken var dock helt lysande. 3-