2.9

Shrek - Nu och för alltid

Shrek saknar tiden då han var ett riktigt träsktroll och skrämde folk istället för att vara en helt vanlig familjefar. Men så blir han lurad in i en värld där träsktroll är jagade och han aldrig har träffat Fiona. Nu blir det hans jobb att ställa allt till rätta och rädda sina vänner.

Originaltitel Shrek Forever After
Alternativ titel Forever After: The Final Chapter, Shrek 4
Regissör Mike Mitchell (IV)
Manus Josh Klausner, Darren Lemke
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Cameron Diaz (röst), Mike Myers (röst), Eddie Murphy (röst), Antonio Banderas (röst), Julie Andrews (röst), Kathy Griffin (röst), Larry King (röst), Regis Philbin (röst), Jane Lynch (röst), Kristen Schaal (röst), John Cleese (röst), Walt Dohrn (röst)

zallaxx
2018-10-07
Sällan en 97e uppföljare är lika bra som ettan.
2017-12-12
Tills den föll till en 2:a ibland borde det finnas ett stopp långt tidgare..
2017-10-23
fridenpaden
2017-10-05
Gillar parallella universa och i denna fick de en möjlighet att spela på tidigare filmer. Bästa delen.
myslas
2017-08-22
En värdig avslutning på serien efter en rätt svag tredje film.

2017-01-03
En stark 2:a, en stor besvikelse var denna film, allt har glömts bort liksom i denna film. jag kommer aldrig att se den igen. Slutet var det enda som var lite småroligt.
supermancover
2016-08-15
Konstigt nog så tyckte jag att denna var bättre än Shrek den tredje. Söt och charmig men inget världsomvälvande direkt.
Brouhaha
2015-10-31
Exakt samma kvalitet som de tidigare filmerna. Sluta låtsas som något annat.
Lurvtuss
2015-07-20
Jag gillar budskapet med filmen, bättre än 3an!
2015-01-05
När jag ser denna film så blir jag osäker på om jag verkligen gillade den första filmen så mycket som jag ändå gjorde. Då den tredje filmen i serien inte var något vidare så blev jag förvånad över att det kom en fjärde film(egentligen borde man inte var förvånad för de tjänar ju massor av pengar på dessa filmerna). Denna den fjärde filmen går verkligen upp och ner för mig, ibland känns det som att detta är helt Ok för att sedan känns väldigt urvattnat och omodernt jämfört med Pixars skapelser. 2+