2.2

Shutter

Benjamin och Jane är ett nygift, ungt par som är på sin smekmånad i Tokyo. Men deras lyckliga tillvaro förändras fullständigt när de börjar se konstiga skuggor och annat på deras foton. Nyinspelning av den thailändska rysaren Shutter.

Originaltitel Shutter
Regissör Masayuki Ochiai
Manus Luke Dawson
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Joshua Jackson, Rachael Taylor, James Kyson, John Hensley, David Denman, Maya Hazen, Adrienne Pickering, Megumi Okina, Natalie N Okamoto, Daisy Betts, Albert Smith

Robkiller
2023-01-19
får väl duga.
Merwinna
2022-07-25
En av de bästa skräckfilmerna, även om originalet var ännu bättre i sig. Men de västerländska skådisarna gör det lättare att identifiera sig med karaktärerna. Precis så här ska en skräckfilm vara: det ska vara ett mysterium att lösa, en riktig handling. Skräckstämningen ska byggas upp långsamt - om man får se för mycket av det otäcka redan i början, så vänjer man sig vid det. Och så ett antal good scares på det!
Tatty
2016-11-29
Gillar att Joshua Jackson spelar rollen och han spelar bra. Lite nervig men spännande iaf. Bra film tycker jag.
BrutusBeefcake
2016-04-23
Äckligt usel. Så genomsyrad av amerikanska ideal att man blir illamående, i originalet har vi en fattig hobbyfotograft i huvudrollen, här skall han givetvis vara den där galet rika superfotografen som jobbar för världens häftigaste och flashigaste modemagasin, dessutom väljer regissören på att lägga extra mycket energi på hur framgångsrik och lyckad han är som gör att filmen rör sig framåt likt en snigel. Varför ha med massvis utav orelevant tjafs? Jag blir bara sur..(2/15)
Rattlesnake61
2020-08-11
En remake som i stora drag är lika trist som den thailändska originalfilmen. Detta beror mycket på att man kopierat nästan ordagrant stora delar av förlagan istället för att komma med nya ideer. Trots det så tjänar den helt klart på att ha högre budget och bättre skådisar vilket som gör att den blir något mindre tröttsam att se på.
LuxLisbon2
2014-11-17
Annu ett bevis pa att det varsta man kan va som kvinna ar klangig, kravande och s.k. galen. Det berättigar vilka straff som helst.
Engravadlax
2014-08-24
Mycket sämre än vad jag trodde att den skulle vara. Originalet är bra på riktigt, se den istället.
silvertrain
2014-06-30
En riktigt bra skräckfilm! Gillar den här typen av skräck som är The Ring-liknande! Väldigt läskig och även oförutsägbar. Har dock inte sett originalet. Stark fyra får iallafall denna!
Dutch
2014-04-21
Sådär, Är ju helt ok men nyversioner blir ju ofta inte lika bra.
Dele
2013-12-30
En antagligen helt onödig nyversion, som också är ganska trist presenterad. Har sina stunder ändå, och en story som visar sig vara inte fullt så tom som mycket annat inom genren. Svag trea.