3.4

Sicario

Den idealistiska FBI-agenten Kate Macer ansluter sig till ett hemligt CIA-uppdrag som går ut på att ta ned en mexikansk knarkkung. Det visar sig vara ett jobb som skjuter hennes etiska och moraliska värderingar till bristningsgränsen.

Originaltitel Sicario
Regissör Denis Villeneuve
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Emily Blunt, Josh Brolin, Benicio Del Toro, Daniel Kaluuya, Victor Garber, Jon Bernthal, Jeffrey Donovan, Raoul Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson, Bernardo Saracino, Maximiliano Hernández, Kevin Wiggins, Edgar Arreola, Kim Larrichio, Dylan Kenin

deftune
2020-05-21
Grymma välgjorda actionscener. Dock känns viss dramaturgi påklistrad och huvudkaraktären känns helt fel på något sätt. Och så ska det rökas som fan hela tiden och massa andra saker som också känns påklistrade. Hade kunnat vara en femma om man slipat mer på dessa bitar.
mogatron
2020-05-18
The Convoy to Juárez är bland de bästa av scener man skådat. Påminner om spänningen då man lirade Delta Force till PC som tonårsgrabb. Uppdragen med konvoj var alltid höjdpunkten.
atroxa
2020-02-28
Efter 5-6 tittningar har jag insett vilket mästerverk detta är.
Muskelkungen
2020-02-24
Äntligen en film bättre än en trea på en av alla dessa streamingtjänster.
anderski
2019-11-24
Thriller, tjena, ganska seg historia.spännande nej.
antjoh9823
2019-11-05
Krävdes en andra titt för att fatta hur bra den faktiskt var. Första gången tyckte jag den lämnade för mycket åt fantasin men andra gången förstod jag mer att det var just det som var meningen. Filmen har en oerhört mörk atmosfär som får en att sitta på nålar genom hela filmen.
2019-01-30
Väldigt standard och klyshig egentligen, men Sicario hade en latent otrevlig stämning och atmosfär som hela tiden var på spänn. I övrigt är denna våldsamma actionthriller helt okej.
Rele
2018-08-04
En film med många mord och övervåld. Flera duktiga skådespelare ger mig anledning att ge en trea.
92axha10
2018-04-27
En av de brutalare filmerna jag sett på ett tag. Benicio Del Toro är fantastisk och är läskig som tusan. Temat av hopplöshet håller sig hela vägen igenom.
amotherscrime
2018-04-23
Känns som en egentligen ganska tråkig historia som berättas på ett fantastiskt sätt. Man sitter som på nålar. Tyckte dessutom att den var bättre vid omtitten. Kanske höjer till en 4:a.