3.3

Signalementet

En man rymmer från en anstalt. Därpå: En man kör bil, den förrymde efterlyses i radio och bilföraren ler outgrundligt.

Originaltitel L?amour avec des si
Alternativ titel Avec des si..., In the Affirmative
Regissör Claude Lelouch
Manus Claude Lelouch
Genre 60-tal
Skådespelare Guy Mairesse, Richard Saint-Bris, Jean Franval, France-Noëlle, Jacques Martin, Jean Daurand, Bernard Papineau, Rita Maiden, Janine Magnan

kermito
2010-01-28
Lättviktig, men mycket underhållande
Kurosawafan
2009-08-18
skön 60-tals retrokänsla men för seg
jimmyringo
2009-08-16
Bra fransk kriminalare. Skön atmosfär rakt igenom.
kennert
2009-08-16
Kände under filmen en växande olust om temposegheten,ingenting händer egentligen.
erosagape
2009-08-13
Trivsam och läcker historia med ett slut som var tillfredsställande.
MladyMilenka
2009-08-13
Många scener tyckte jag inte tillförde något till handlingen, de fyllde mest ut tiden. Känns inspirerad av Godard och inte helt originell ens för sin tid men idag känns den annorlunda. Underhållande och lite fånig, men på ett charmigt sätt. Det blir en stark 3:a.
emmabo
2009-08-12
Tyckte att den kändes lite pretto ibland i kameraarbetet, verkade som om de verkligen ville vara nyskapande, men istället drog det för långt. Jag gillade dock bildmontagen, tyckte att de gav en smart extradimension till storyn, som för övrigt var smart nog att tillsammans med i övrigt snygga bilder få mig att ge ett högt betyg.
truedman
2009-08-12
Tyckte inte om formatet med det inklippta och vissa saker som hände verkade inte logiskt. Men den får en stark 2 för delar av storyn. ps tyvärr kunde jag inte se filmen dagen innan, skulle jobba.
kungkalas
2009-08-12
Jag gillar formexperimenten, en del funkar fortfarande, en del känns mer som tidsdokument som i nuläget blir lite fånigt (men charmigt, utom möjligen vissa jättestöriga ljudeffekter), men det är djärvt vågat och bara det gör det hela ganska uppfriskande! Fotot är dessutom genomgående toksnyggt. Ingen perfekt film, men klart charmerande med en kul händelseutveckling. Och det här med att varva drama med inklippta demonstranter, politiska collage etc. är väl faktiskt ett par, tre, fyra år före sin tid? (Fast säkert inspirerat av dadaisterna förstås)
Scrite
2009-08-12
Korsande vägar var bättre. Men den här var helt okej och visar att Lelouch hade potenial vilket han verkligen visade i "Korsande Vägar"