2.6

Signs

Allt som bonden Graham Hess trodde om världen förändras drastiskt när han upptäcker ett meddelande, ett invecklat mönster av cirklar och linjer utformat i hans sädesfält... Vid en närmare undersökning av det mystiska mönstret inser han att det han kommer hitta, för alltid kommer förändra livet för hans bror och barn.

Originaltitel Signs
Regissör M Night Shyamalan
Manus M Night Shyamalan
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, M Night Shyamalan, Cherry Jones, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty, Marion McCorry, Michael Showalter

Skapad 2019-12-21 av connya
Jag såg Sjätte Sinnet på bio och några månader senare när jag blev intervjuad av ZTV och de frågade mig om vilken filmskapare som jag gillade mest för tillfället var svarade jag M. Night Syam...   Läs mer »

Skapad 2019-12-14 av Jupiter
The Signs är Nelliyattu Shyamalans tredje storfilm efter Unbreakable och Sjätte sinnet (han har även regisserat mindre produktioner som Wide Awake och Playing with danger). Den här gången har han...   Läs mer »

Skapad 2019-12-06 av Priceguy
Jag älskade Sjätte sinnet, och det var jag inte ensam om. Jag tyckte om Unbreakable, men där var folkmassorna på min sida mindre. När jag såg Signs förstod jag att nu var M Night Shyamalans sag...   Läs mer »

2021-08-29
En slags "konstnärlig"-film där skaparen ger oss tittare fingret med sin uppenbart hånande med foliehatts tricket. Att det ens var på tapeten anno 2002 var verkligen en WooW-faktor. Annars så rör sig denna märkliga skapelse framåt med snigel steg../ Mysig film förövrigt i allt det bizzara###
Nalleman
2021-04-02
Tyvärr en stor besvikelse redan första gången jag såg den. Har inte blivit bättre med åren.
gjoob
2018-02-25
Nej fyfan. Här byggs något upp i hela filmen, som för övrigt är obönhörligt tråkig och när det väl kommer sitter man och häpnas över hur lamt och dåligt animerat det är (hur kan man ha så fula effekter år 2002 med den budgeten?). En stor besvikelse som var ännu sämre efter en omtitt.
2018-01-02
Tråkig och seg film...
_Alice_
2017-04-17
En film som mer handlar om människans tro och hopp och vad som händer i en familj som har varit med om en tragedi. Samtidigt är det en väldigt verklig skildring av hur det skulle kunna se ut om vi blir invaderade av aliens. Som alienfreak och dramaälskare får den här en femma av mig!
2016-10-04
En av de absolut tråkigaste filmerna som någonsin gjorts, alla kategorier! Handlingen är nästintill obefintlig och jag väntade hela tiden på att något skulle hända, men förgäves!

2015-12-07
noen løyelig ide i hodet til shyamalan ble til en løyelig film.
Tatty
2015-01-25
En okej film med Mel Gibson och Joaquin Phoenix. Går att se även om den inte är super bra men den är inte dålig.
2014-11-03
Det finns filmer som är betydligt mer spännande än denna men Signs går inte heller av för hackor. Shyamalan var vi denna tiden en av mina favoritregissörer, innan han tappade fokus helt. Om man uppskattar god filmuppbyggnad och välberättad story bör man ge detta en chans. 3+
vellocet
2014-10-24
en av mina favoritfilmer som barn, som håller än idag. den brukar få mycket skit, och jag som själv är ateist kan förstå det. men jag brukar se om den ett åtminstone en gång per år, dels för att utomjordingarna är FRUKTANSVÄRT obehagliga (glöm alien, e.t osv i min mening) och dels för man upptäcker komiska guldkorn ju mer man ser om den. nu kan jag ju inte skriva ut allt här för att spoila, men bara dr bimboo. läs igen. dr bimboo. jag skrattade så jag kiknade.