1.8

Silent Hill: Revelation

Heather Mason och hennes pappa har länge varit på flykt och alltid ett steg före farliga styrkor som hon inte helt och hållet kan förstå. Nu på Heathers 18-årsdag förutom att hon plågas av hemska mardrömmar och av hennes fars försvinnande, upptäcker Heather att hon inte är den person som hon trodde att hon var. Upptäckten leder henne ännu djupare in i en demonisk värld som hotar att fängsla henne för evigt.

Originaltitel Silent Hill: Revelation
Alternativ titel Silent Hill: Revelation 3D
Regissör M J Bassett
Manus M J Bassett
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Adelaide Clemens, Kit Harington, Sean Bean, Radha Mitchell, Carrie-Anne Moss, Malcolm McDowell, Deborah Kara Unger, Martin Donovan (II), Roberto Campanella, Erin Pitt, Peter Outerbridge, Heather Marks, Jefferson Brown, Milton Barnes

RockSnack
2020-02-07
En fånig B-skräckis som ändå kan vara underhållande om man är på rätt humör. Det bästa med filmen är att Adelaide Clemens är läskigt lik sin motsvarande karaktär i spelet som filmen är baserad på. Fighten med Pyramid Head är också en mindre höjdpunkt. Förutom det så finns det väldigt lite att hämta hem. Skådespelarna får sällan riktigt till det.
Sovande_mannen
2019-07-27
Helt okej. Men första är ett mästerverk.
2018-01-02
Tyvärr, inte mycket att hämta här...
cannibalrice
2016-03-15
Nej. Det här är en B-skräckis med extremt fula datoranimeringar. Silent Hill 3 förtjänade bättre.
2015-11-05
Inte alls lika bra som föregångaren. Blir aldrig sådär stämningsfullt och karaktärerna är platta, stela och dåligt gestaltade. Men Silent Hill är så jävla snygg och coolt och småläskigt så det blir lätt en tvåa iaf. Helt okej!
StureStenhög
2015-10-28
Jag har svårt att komma ifrån känslan av att allt i den här filmen är framdraget ur röven. Mytologin, storyn, karaktärerna. Allt framstår bara som rent nonsens. Många scener känns dessutom som en blek elm-street-kopia. Det kunde vara ännu värre antar jag, men mest tolerabel är filmen när det inte händer övernaturliga grejer, och det går väl lite emot hela idén med det här
marleey
2015-01-29
Sådär lite lagom med förväntningar på förhand då jag gillade första filmen. Gillar den mörka och lite obehagliga atmosfären, precis som i första filmen. Monstren och demonerna är fortfarande coola. Speciellt "huvud" monstret med lådan på huvudet vill man bara se mer av. Tyvärr är storyn alldeles för rätt på och den där obehagliga känslan försvinner. Blir mycket upprepning från första filmen. Förutom Sean Bean så är det rätt trist skådespeleri, speciellt från Kit Harrington.
silvertrain
2014-12-20
En riktigt bra uppföljare! Bättre än första filmen till och med! Riktigt läskig med flera krypande scener! Sitter på helspänn hela filmen igenom! Roligt också att de har fått med så mycket ifrån spelen! Stark fyra!
Balthier
2014-11-08
Första filmen var överraskande bra. Den här är skit.
DiMMUBoRGiR
2014-08-12
Naj, det här är inte särskilt bra alls. En del stygga varelser förnöjer, men storyn och framförallt replikerna är den stora skräckfaktorn i filmen. Ändå; att ge en etta i betyg i jämförelse med alla annan skräckfilm vore orättvist.