2.3

Silent House

Sarah förbereder, tillsammans med sin far och farbror, försäljningen av familjens mångåriga stuga som nyligen härjats av inkräktare. Men trasiga fönster och sprickor i väggarna visar sig vara det minsta av deras bekymmer när de upptäcker att de inte är ensamma ... och att väggarna döljer mer än bara mögel.

Originaltitel Silent House
Regissör Chris Kentis, Laura Lau
Manus Laura Lau
Genre Skräck, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Elizabeth Olsen, Adam Trese, Eric Sheffer Stevens, Julia Taylor Ross, Adam Barnett, Haley Murphy

KyLLo
2017-07-18
En nyinspelning som, för att till stor del vara en väldigt typisk skräckfilm, ändå är skapligt välgjord och välspelad. Problemet tycker jag är att det är ensidigt och att jag känner igen alla ingredienserna. Stundtals utdraget och dystert. Ingen skräckis att pigga upp sig med.
BenkeBanan
2015-11-01
En snyftare...
Bijan
2015-09-22
Det är sällan jag blir provocerad över hur dåligt nånting är men det blev jag i det här fallet. Här fanns inte ett spår av karaktärsutveckling eller dramatisk kurva, de springer runt i huset i sextio minuter och i de resterande tio ska hela "storyn" klämmas in. Då hade jag för länge sedan övergått till att önska döden över alla karaktärer och enda anledningen till att jag inte stängde av var att jag såg den i sällskap.
ryderup
2015-08-02
Sevärd. Upplösningen var inget vidare. Originalet är kanske bättre.
purskatuja
2015-06-03
Riktigt obehaglig och snygg de första två tredjedelarna, men sen spårade det hela ur i vanlig ordning och tog allt det läskiga med sig. Jag får se till att se orginalet istället!
Engravadlax
2014-06-27
Tyvärr kör dessa regissörer samma stuk utan någon större förbättring över originalet (möjligen något mindre irriterande kameraföring). Bättre producerat iaf.
fabbe86
2014-01-03
Har sina ljusa sidor men helheten lirar inte.
vonadel
2013-10-31
Var aningens för trött när jag försökte ge mig på denna. Var tvungen att stänga av. Tänkte att min trötthet kanske berodde på att filmen var för dålig helt enkelt. När jag sedan såg klart den dagen efter, var den plötsligt bättre. Gillade slutet och Elizabeth Olsen gör ett riktigt bra jobb. Det faktum att det bara är en tagning till hela filmen är både positivt och negativt. Imponerande att lyckas med det, samtidigt så behövs det klippas i film ibland. 5/10
Zok
2013-07-01
Bra uppbygd rysare och mycket spännande hela vägen. Elizabeth Olsen gör det bra hela filmen.
rebellsten
2013-04-21
Det här var ju alldeles förskräckligt tråkigt!