1.8

Silent Madness

Av misstag råkar man släppa fri den farliga psykopaten Howard Johns. Mentalsjukhuset gör allt för att dölja sitt misstag men lyckas inte övertyga en av de anställda läkarna, Dr. Joan Gilmore. Snart har Howard tagit sig tillbaka till det "sorority" där han tidigare härjade och han kan återigen ge sig på de kvinnliga studenterna vid universitetet.

Originaltitel Silent Madness
Regissör Simon Nuchtern
Manus Nelson DeMille, Bill Milling, Robert Zimmerman
Genre 80-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Belinda Montgomery, Viveca Lindfors, Solly Marx, David Greenan, Roderick Cook, Sydney Lassick, Stanja Lowe, Ed Van Nuys

ItalyErik
2021-03-19
Korkad standardslasher - men med en rolig twist!
ziferN
2013-09-20
Nja, jag brukar vanligtvis verkligen gilla dessa sorts slashers men filmen saknar tyvärr både charm och underhållning, samt så lyckades filmen inte alls fånga college-känslan. Vilket resulterade med att filmen blir rent sagt tråkig att kolla på. Twisten var dock inte helt fel men samtidigt inget som drar upp filmen. Typisk tvåa.
2012-02-27
Obarmhärtigt korkad slasher där det slås rekord i ologiska beslut och andra dumheter. Annars är det några underhållande mord och en måttligt överraskande tvist.
CinemaniaC
2005-08-25
Ingen höjdare precis, men Belinda Montgomery var en riktigt vacker kvinna.