2.7

Silver Bullet

Plötsligt börjar folk dö i småstaden Tarker's Mill. Stadens befolkning är övertygad om att det är en galen mördare, men den handikappade pojken Marty tror att det är en varulv.

Originaltitel Silver Bullet
Regissör Daniel Attias
Manus Stephen King
Genre Äventyr, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Everett McGill, Gary Busey, Corey Haim, Megan Follows, Terry O'Quinn, Robin Groves, Leon Russom, Bill Smitrovich, Joe Wright, Kent Broadhurst, Heather Simmons, James A Baffico, Rebecca Fleming, Lawrence Tierney, William Newman

2020-08-14
Jag gillade faktiskt det här, bjuder på ett par riktigt snygga scener. Önskar verkligen att jag hade sett den här som yngre då jag tror att jag hade uppskattat det ännu mycket mer då. Trean är ganska svag men jag gillar hur allt är uppbyggt och hur karaktärerna interagerar. Gillar syskonskapet t.ex.
gjoob
2018-02-22
Lämnade som sagt en del frågor och personligen hade jag hoppats på lite mer King-magi och lite mindre tv-filmskänsla. Några scener är riktigt spännande men överlag blev jag lite, lite besviken.
martineden
2018-01-27
[rek. 3] Även om filmen storymässigt känns lite tunn bitvis och en del frågetecken gällande handlingen dyker upp, så gillar jag faktiskt denna härlig varulvsfilm från 1985! Visst, jag kan känna att betyget kanske borde varit lägre, men det finns några underbara scener som väger upp och jag måste säga att jag gillar effekterna och varulvsdesignen! Det råder delade meningar om detta, det vet jag, men jag tycker att de lyckas väldigt väl i det avseendet! Gary Busey är en fröjd i denna! Bra!!
2018-01-02
Ha ha, tja varför inte? Nja den stannar på 2:a..
EvilNed
2017-10-14
Mysrysare. Inte direkt världens överaskning vem som är varulv
Hypostas
2015-08-31
Skräp.

2015-05-16
En väldigt bra skräckfilm baserad på Stephen King. Visst är effekterna inte de bästa. Men med tanke på att de mer moderna varulvsfilmerna har taskiga effekter så kan man inte riktigt begära att en film som gjordes för 30 år sedan skulle vara felfri. Jag tycker filmen i övrigt är välgjord och skådespelet är rakt igenom bra. Gillade denna film skarpt måste jag säga. Grymt bra. 8/10
fridenpaden
2015-04-09
Många specialeffekter är riktigt taffligt gjorda. Gillar speciellt när den ketchupindränkta dockan tittar upp i dimman. Men en varulvsskräckis med Haim, Busey, Follows, O'Quinn, McGill och Tierny i samma rulle väcker mina nostalgikänningar. Många helt otroligt konstiga saker ger filmen en extra charm, t ex hur den rullstolsbundne Haim både kan klättra upp i en högt träd och upp i spaljén till andra våningen. Kudos ska han ha!
Namellak
2014-12-04
En oväntat lyckad varulvsfilmatisering med manus av Stephen King själv. Engagerande och faktiskt spännande historia med intressanta karaktärer. Trion Haim, Meadows och Busey kompletterar varandra bra och regin är tajt och kompetent. Till skillnad från de tidigare och kändare varulvsfilmerna 'En amerikansk varulv i London' och 'Varulvar' (The Howling', så är 'Silver Bullet' befriad från pretentioner och dåliga birollskådespelare. Humorn och värmen känns här helt naturlig och passande. Det enda dåliga var att varulvens identitet tidigt gick att lista ut samt att musiken kändes lite för rutinmässig och ibland väl söt. Som helhet ändå riktigt bra och spännande. Klart bästa varulvsfilmen av de jag sett hitills. Charmig med hjärta!
picklessmulan
2014-09-19
Helt Okej film som är både rolig spännande och lite scary! Grymt schysst rullstol.