3.4

Du gör mig galen!

En före detta lärare har precis släppts ut från en psykiatrisk anstalt där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare. Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för att återförenas med sin motvilliga ex-fru.
Baserad på romanen "The Silver Linings Playbook" av Matthew Quick från år 2008.

Originaltitel Silver Linings Playbook
Regissör David O Russell
Manus David O Russell
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Jacki Weaver, Chris Tucker, Anupam Kher, John Ortiz, Shea Whigham, Julia Stiles, Paul Herman, Dash Mihok, Matthew Russell, Cheryl Williams, Patrick McDade, Brea Bee, Mary Regency Boies, Phillip Chorba

Skapad 2019-11-17 av AugustDellert
Silver Linings Playbook had fått den smått larviga svenska titeln \"Du gör mig galen!\" och är regisserad av David O. Russel (The Fighter, Three Kings). Filmen har vunnit många priser och är n...   Läs mer »

DiMMUBoRGiR
2017-08-08
Bradley är enormt rolig med små medel och det var längesen Robert DeNiro var så levande i en roll. Faktiskt är det Lawrence som oförtjänt får en svår roll; så generisk och självklar när karaktären tvärtom ska vara irrationell och "crazy".
Murvel48
2017-01-08
Lite för skrikig i början men det tog sig när Lawrence kom in i handlingen.
2016-10-21
Nja, den här föll mig inte i smaken. Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig men filmen i sig är väldigt ojämn.
tvamvarg
2016-02-06
Kul karaktärer och dialog. Danstävlingen var väl mer fånig än kul men totalt sett helt ok.
lucas
2016-01-10
Jag köpte inte Coopers karaktär för fem öre. Vet inte om det var regin eller skådisen. Jennifer Lawrence funkade betydligt bättre, och kanske hade jag gillat filmen om hon hade haft ett bättre bollplank. Dessutom lägger sig rullen i berget av filmer med extremt förutsägbar handling, but hey om det alltid funkar så....
shady_slim
2015-09-01
Stark trea, lite annorlunda plot men ändå så vet man väl vad som kommer att hända när man sitter och tittar. Helt okej rulle.
-kakihara-
2015-03-31
Stark 3/5. Väldigt trevlig film.
Roswall
2015-01-24
Fin, bra skådespeleri. Tummen upp!
ilkka
2015-01-22
Att en rulle ett så j-a löjligt namn har det mesta: bra skådisar, dramatik och romantik. Bravo!!
2015-01-19
Har nu äntligen sett den och tyckte väldigt mycket om den. Filmens styrka är filmens karaktärer som är välskrivna vilket gjort arbetet för de redan duktiga skådespelarna enklare. Jag uppskattar också den lyckade blandningen av drama och komedi och lättheten som filmen rör sig från det ena till det andra. Filmens svaghet är väl då filmen mot slutet faller in den romantiska komedi-genrens ibland ooriginella och förutsägbara stunder. En film jag kommer se om.