2.8

Sin City: A Dame to Kill For

I Sin City:s mörka underjordiska gångar planerar Dwight sin hämnd mot Ava Lord, kvinnan som svek honom, samtidigt som Nancy försöker hitta ett sätt att hantera Hartigans död.

Originaltitel Sin City: A Dame to Kill For
Alternativ titel Frank Miller's Sin City: A Dame to Kill For, Sin City 2
Regissör Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
Manus Frank Miller (II)
Genre Thriller, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Mickey Rourke, Jessica Alba, Josh Brolin, Joseph Gordon-Levitt, Rosario Dawson, Bruce Willis, Eva Green, Powers Boothe, Dennis Haysbert, Jamie Chung, Christopher Meloni, Jeremy Piven, Christopher Lloyd, Jaime King, Julia Garner, Juno Temple, Ray Liotta

Skapad 2014-08-26 av Mat1az
Sommaren 2005 levererade regissören Robert Rodriguez, tillsammans med serietecknaren Frank Miller, något som häpnade många. Deras filmatisering av Sin City var något som aldrig tidigare skådats,...   Läs mer »

Skapad 2014-08-26 av ehansi
Nio år har gått sedan Frank Millers seriebaserade film \"Sin City\" såg dagens ljus för första gången och tog världen med storm. Nu är uppföljaren äntligen här och det är än en gång dags...   Läs mer »

2017-10-26
Ima_Tree
2017-09-24
Fortsätter i ssmma hjulspår som ettan. Men det som kändes fräscht och poppigt då känns nu mest passé.
Solidus
2017-01-23
En svag uppföljare när det gäller historierna, men det visuella är på samma plan som första filmen och helhetsmässigt är det helt ok. "Sin City: A Dame to Kill For" saknar dock första filmens glöd.
Thinduke
2016-12-28
Oklart varför, men jag uppskattar verkligen stämningen och estetiken.
Murvel48
2016-11-26
Inte lika bra som den första men jag kan inte sätta lägre än fyra.
Jamesa
2016-11-26
Klarar betyg 2 med en hårsmån, något bättre än första filmen. Försöker vara cool, är snygg emellanåt, men är tråkig och ointressant. Fortfarande inte bra.
WillyV
2016-10-26
Stilistiskt underhållande våldsaction. Men - den har gudinnan Eva Green, naken mest hela tiden. Det höjer den från en stark trea till en svag fyra. Kommer att ses om flera, flera gånger,
erik.p
2016-09-01
Svag trea, lngt ifrån lika bra som ettan, men fortfarande snyggt gjort. Sämre manus.
kryttan
2016-07-07
Når inte upp till en 5:a som jag gav 1:a filmen. Men den är visuellt lika bra, och även snäppet vassare i 3D. Spännande handling och karaktärerna är coola.
Roswall
2016-05-27
Blandar krystade och töntiga voice-over med bitvis skön stämning. Tyckte nog femme fataldelen var mest intressant. Blir sugen på att spela ett TV-spel baserat på detta.