3.6

Sin Nombre

Casper är på väg upp i hierarkin i ett kriminellt gäng i Mexiko. När ledaren upptäcker att han har en hemlig flickvän hotas dock hans status. Samtidigt påbörjar Sayra tillsammans med sin far och farbror resan från Honduras, genom Mexiko, mot USA. Caspers och Sayras vägar kommer att korsas...

Originaltitel Sin nombre
Alternativ titel Without Name
Regissör Cary Joji Fukunaga
Manus Cary Joji Fukunaga
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Edgar Flores, Paulina Gaitan, Tenoch Huerta, Diana García, Gerardo Taracena, Catalina López, Luis Fernando Peña, Kristyan Ferrer, Héctor Jiménez
Betygsantal 2080

Skapad 2019-12-23 av frienatic
Sin Nombre visar en realistisk bild av de stränga förhållandena av fattigdom och gängtillhörighet som råder i många sydamerikanska länder. Drömmen om ett bättre liv får många att fly till ...   Läs mer »

RustyFilm
2017-11-14
En film om invandringen från Centralamerika till målet USA (via Mexico). Dramatiken med detta blandas upp med underliga och grymma gängkrig. En del romantik finns det också. Ja, här finns det ingredienser som borde beröra men ändå tar det inte tag i mig speciellt mycket.
HansMoleman
2016-07-24
Sevärd, men inte så mycket mer.
-kakihara-
2016-06-14
Snudd på fyra, bra film.
Qhunden
2015-04-01
Helt ok. Förutsägbar men ändå stämningsfull och välgjord.
Mat1az
2015-03-17
Historien är i sig inte särskilt speciell. Det är mer karaktärerna och deras livsöden som är tyngden i det hela. Det är snyggt utfört i intressanta miljöer med bra skådespelarprestationer. Jag gillar den tillräckligt för att ge den en svag fyra.
Dele
2015-01-29
En stark historia fylld med elände och mycket av människans sämre sidor. Och livsvärden. Ganska förutsägbar mot slutet. Svag fyra.
BlueViper
2015-01-06
Dåligt skådespeleri, dåligt manus och tveksam regi. Historien i sin helhet är väl ok och rätt intressant, men ogillar filmer som baserar all utveckling på att folk tar dumma beslut. Har inget att göra med Guds stad som är en klockren film på alla sätt. Hade den varit i en amerikansk förort hade jag stängt av efter en kvart men nu är det iaf mer exotiska miljöer.
Andreas_
2014-08-06
Bra och realistisk skildring om gängvärlden i central amerika. Många bra och okända skådisar som jag hoppas att man kommer få se mer av i framtiden. Tycker allt är bra men inget som står ut speciellt och jag tycker filmen är alldeles för kort för att göra sig själv rättvisa. Det kanske hade varit svårt att göra den längre på grund av den simpla storyn men jag hade gärna sett minst en halvtimme till med mer uppbyggnad inför slutet och ännu mer karaktärsbygge. Det känns för rushat och hafsigt gjort. Men det är en riktigt bra film trots det, och betyget blir en stark 3:a
dvdjonte
2014-07-22
En riktigt intressant historia med intressanta karaktärer. Håller med andra kommentarer om att manuset inte alltid är klockrent. Men för mig funkar det ändå eftersom karaktärerna är spännande att följa. Bra skådespel och bra regi i en spännande och intressant historia ger en 4a.
LacombeLucien
2014-06-20