2.9

Sinbad – Legenden om de sju haven

Piraten Sinbad är den mest ökände skurken som någonsin seglat på de sju haven. Nu har han hamnat ordentligt i klistret - han är under arrest, anklagad för att ha stulit en av världens mest mytomspunna skatter, Fredens bok. Sinbad får dock en chans - han måste hitta och återlämna den värdefulla boken - annars kommer hans bäste vän Proteus att avrättas.

Originaltitel Sinbad: Legend of the Seven Seas
Regissör Tim Johnson, Patrick Gilmore
Manus John Logan
Genre Äventyr, Fantasy, Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Brad Pitt (röst), Catherine Zeta-Jones (röst), Michelle Pfeiffer (röst), Dennis Haysbert (röst), Timothy West (röst)

mahasarakam
2018-03-02
Filmen bjuder på många snygga scener. Men karaktärerna är trista, dialogen skränigt amerikansk och den bombastiska musiken passar inte alls i sammanhanget.
2017-10-25
ShenLong
2015-12-20
bättre än väntat. brydde mig heller inte om datoranimationerna. jag antar att den är såpass gammal nu att jag bara finner det lite charmigt. påminde lite om en sämre version av treasure planet.
peu-depeu
2015-08-24
Bättre än vad jag förväntat mig, men jag hade heller inte förväntat mig särskilt mycket. Är den dålig? Nej, inte alls. Är den sevärd? Nja.
zallaxx
2015-08-16
Bra ögonblick när tjejer får vara kompetent och rädda besättningen.

2012-09-07
Fantastisk 2d animering, halvtaskig 3d animering och svag story. Har sina stunder men är ingenting speciellt
WillyV
2011-12-31
Själlös, ytlig och actionspäckad. En förglömlig dussinfilm.
Piccolo
2010-11-15
Härlig äventyrsfilm av klassiskt snitt med fina röstskådespelarinsatser, inte minst av allas vår hjälte Brad Pitt. Ljusår bättre än tillexempel de senaste två Pirates of the Caribbean-filmerna.
LasVegas
2010-10-07
eh.. hur kunde denna fa en 5a? e det bara 5-aringar som rostar numera eller? ok, det va la lite rolig tecknad film, skont att han fick bruden tillslut. Men assa, vafan, gamfor skonheten och odjuret med detta! nae. knappt en 2a. plus att jag inte gillar dom fula nya animationerna med glest sittande ogon.
Elfereth
2010-06-02
Skoj, episk, härligt orealistisk och en skön hund.