2.4

Sinbad och tigerns öga

Sinbad, en modig sjöman och Prins av Bagdad, styr sitt skepp mot Charnak för att hos PRins Kassim anhålla om dennes syster Farahs hand. Men Sinbad upptäcker att Kassim blivit förtrollad av sin djävulska styvmor Zenobia. För att häva förbannelsen måste Sinbad nu dra ut på en resa som är farligare än någon resa en dödlig någonsin har företagit sig. Bland de faror han möter i detta storslagna äventyr finns många odjur som överträffar hans vildaste fantasi. Bland annat måste han kämpa mot Minoton - en stridskämpe av brons, en enorm grottvarelse, en sabeltandad tiger och en "nästan mänsklig" babian.

Originaltitel Sinbad and the Eye of the Tiger
Regissör Sam Wanamaker
Manus Beverley Cross, Ray Harryhausen
Genre Action, Äventyr, Familjefilm, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Jane Seymour, Patrick Wayne, Taryn Power, Margaret Whiting, Patrick Troughton

ilBrutto
2014-09-05
Men hallå, så jävla dåligt är ju inte det här, sämre filmer om Sinbad har setts. Harryhausens monster är stålande
dawnofpagolia
2012-09-30
Härlig matinekänsla och jag har ju svårt att inte bli frälst när Jane Seymour är med, vilket jag inte alls var medveten om. Skön söndagsrulle.
monsterpop
2007-08-08
eller mandelmassan, snarare.
monsterpop
2007-08-08
lite lama monster i den här, nån slags jättesäl & whatnot. men i tider av själlös cgi är det ju som pudersockret på semlan iallafall.
Redwood
2007-07-21
En bra film om man ser till många andra i denna genre, som osar av B-ighet.
TruChan
2006-09-12
Den här är så dålig!!
frida.m
2005-06-09
en trea för den sköna matine känslan annars är den hur usel som helst. Jane Seymour är ju riktigt söt förstås.
Rubbermonster
2004-02-17
Lite dassig skådis i huvudrollen, men annars är det fan bra.